Avatar billede jonkanal Nybegynder
28. februar 2009 - 00:27 Der er 2 kommentarer

Problemer med router/receiver

Jeg vil starte med at sige at jeg ikke er specielt netværk-kyndig, så der kan være skjulte fejl40 ;o)

Jeg har netop investeret i Squeezebox Duet. Jeg har imidlertid problemer med at få koblet receiver-enheden til mit trådløse netværk.

Jeg har min trådløse router placeret i den ene ende af huset, og receiveren i den anden ende(så der er ca. 10 meter og 4 vægge i mellem). Min router er en Netgear WGR613val. Jeg har ingen problemer med at komme på det trådløse netværk på min bærbare computer i stuen, og selve fjernbetjeningen til Squeezeboxen kan også godt tilgå det trådløse netværk, men hvorfor i alverden kan receiveren så ikke???

Tager jeg receiveren med ned til routeren, kan jeg godt få den koblet op, men det er desværre ikke der jeg skal bruge den og høre musik...

Hvad kan der være galt? Mangler jeg noget netværksudstyr eller?
Avatar billede stagedk Nybegynder
28. februar 2009 - 00:57 #1
muligt at få noget info på Squeezeboxen ?,.
sådan som det lyder virker det som om der er et "mindre godt" netværksadapter i squeeze boxen siden den ikke kan koble op i den ene ende men godt den anden..
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
28. februar 2009 - 09:02 #2
Har selv en Duet som kører rimeligt. Den kan dog tabe forbindelsen af og til.

I så fald skal du starte processen med at få den på nettet forfra. Dvs. holde knappen inde etc. Har du prøvet det?