Avatar billede thomasdall Nybegynder
28. februar 2009 - 15:39 Der er 9 kommentarer

hjælp til kodning! Fejl i IE men virker i FF

hmm, prøv lige at åbne min hjemmeside i intternet explorer: http://www.mediafix.dk

der er 2 ting som jeg simpelthen ikke har nogen anelse om hvordan jeg skal få ordnet :/ ..

#1: det sidste stykke tekst gentager sig og smadrer layoutet
#2: mit layout har lagt sig over til venstre ( det skal være i midten )
Avatar billede thomasdall Nybegynder
28. februar 2009 - 15:45 #1
ok, nu kan jeg se at den ikke ser god ud i firefox heller :/

kan det evt være nogle af mine </div>'er der er placeret forkert måske ?
Avatar billede thomasdall Nybegynder
28. februar 2009 - 16:06 #2
har fixet det igen så det ser ud som det skal i Firefox
Avatar billede keysersoze Guru
28. februar 2009 - 16:57 #3
Uden en doctype disabler du store dele CSS - og når den er sat ind kan du forsøge at validere dit dokument her; http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.mediafix.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Når begge dele er på plads giver det mening at tilrette en side.
Avatar billede thomasdall Nybegynder
28. februar 2009 - 17:03 #4
hvad skal jeg så skrive i min .html  ? Jeg er nybegynder så det er faktisk min første side
Avatar billede thomasdall Nybegynder
28. februar 2009 - 17:07 #5
hej igen. Jeg har taget denne sides kildekode og kopieret den første linje. Jeg tror det virker! tak!
Avatar billede keysersoze Guru
28. februar 2009 - 17:36 #6
Du har stadig et par fejl hvis du kigger på validatoren.
Avatar billede thomasdall Nybegynder
01. marts 2009 - 13:36 #7
hvad skal jeg gøre med de fejl? jeg mener, hvis det virker i IE og FF og safari, er det så ikke ligemeget? :)
Avatar billede keysersoze Guru
01. marts 2009 - 14:09 #8
Det er jo dig der styrer om det er lige meget eller ej - min personlige holdning er, at skal man helt eller delvist leve af at udvikle HTML så skal koden selvfølgelig være valid. At lave kode er et fag - og det er som ethvert fag, der er nogle der går op i det og gør det rigtigt og så er der dem der er ligeglade...

Kort fortalt om nogle af dine fejl;

Line 2, Column 1: Husk xmlns-attributten.

Line 12, Column 64: Husk afslutningen på dit link-tag.

Line 28, Column 37: du må ikke have en div inde i et a-tag.

Line 51, Column 68: Husk alt-attributten.

Line 53, Column 6: Du har ikke lige mange start og slut p-tags.
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 00:45 #9
lukketid?