Avatar billede amalie18 Nybegynder
28. februar 2009 - 17:21 Der er 9 kommentarer

Mus på min bærbar reagerer ikke når jeg klikker med fingeren

Jeg har en HP Pavilion bærbar, og problemet er at musen derpå ikke reagerer når jeg trykker/klikker med fingeren. De to knapper virker fint, men den reagerer slet ikke mere når jeg ellers trykker med fingeren. Det er ganske irriterende, håber jeg kan få hjælp.
Amalie
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. februar 2009 - 19:04 #1
Hvilket styresystem, hvor gammel er din pc, er det i alle programmer, at den ikke virker, er det både højre og venstreknapperne, der ikke reagerer?
Hvad er det lige, du kalder for mus på en bærbar?

/ptj_11
Avatar billede amalie18 Nybegynder
02. marts 2009 - 15:24 #2
Det er bare det toutch-ting på min bærbare som ikke er som det skal være. Jeg tror måske det kaldes en pen, for det står der i kontrol panelet under pen- og input enheder.
Selve højre- og venstreknappen virker som de skal, men når man bare trykker med fingeren på den (ikke knapperne, men på det sted hvor man flytter med musen) sker der intet, og det gjorde den i starten. Ved ikke rigtig hvordan jeg ellers skal forklare det.
Det virker ikke nogen steder,når jeg er logget ind på min bruger, meget mærkeligt. men jeg kan godt trygge på min bruger og logge ind uden problemer. Men så kan jeg heller ikke gøre det derefter.
min computer er bare købt i Bilka for et 1-1,5 tid siden. Jeg har Windows Vista Home Premium
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. marts 2009 - 22:04 #3
Pladen som du bruger til at navigere din musepil hedder en touchpad.
Afhængigt af, hvilket produkt din bærbare er, er der forskellige indstillingsmuligheder.
Enten har du en adgang under startmenuen, eller også skal du ind via kontrolpanelet/muse og pegeredskaber, evt. bare mus. Her skal du lede efter indstillinger for din touchpad. Her kan du finde den indstilling, hvor du fortæller windows, at du vil tillade din touchpad, at du vil benytte "Klikfunktionen".
Jeg kan ikke huske præcist, hvor eller hvordan, du finder indstillingen, men det deromkring du skal lede.

/ptj_11
Avatar billede amalie18 Nybegynder
03. marts 2009 - 12:13 #4
Okay:) jeg har ledt, men ved simpelthen ikke hvor jeg gør det. Det er i hvert fald ikke under kontrolpanelet. Men tak alligevel.
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. marts 2009 - 02:36 #5
Hvilken model Pavilion er det du har. Se i bunden af maskinen, dere står serienumnmer og modelbetegnelse.

/ptj_11
Avatar billede amalie18 Nybegynder
05. marts 2009 - 14:50 #6
Der står: dV6500
s/n: CNF735728F
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. marts 2009 - 15:31 #7
Hej Amalie18.

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01078090.pdf

På dette link finder du manualen til din touchpad med anvisning på, hvor du ændrer indstillinger.

/ptj_11
Avatar billede amalie18 Nybegynder
11. marts 2009 - 15:58 #8
Kan desværre ikke bruge det til ret meget. Jeg var set de indstillinger der er for mus, men der står intet om det andet end at touchpad flytter markøren samt vælger og aktiverer elementer på skærmen. Der er ingen decideret indstillinger for netop denne funktion.
Avatar billede nikolan Nybegynder
09. august 2010 - 15:33 #9
Jeg ved det er et gammelt spm, men her er løsningen hvis nogle skulle finde det gennem søgefunktionen. Jeg havde nemlig samme problem med min Pavilion. "Klik"-funktionen virkede under installation af windows, men virkede ikke efter installationen.

Under egenskaber for mus i kontrolpanelet, skal du vælge det sidste faneblad som hedder "Enhedsindstillinger". Under "Enheder" vælger du "Synaptic Touchpad..." og klikker på "Indstillinger". I venstre side af vinduet vælger du "Slag" og sætter derefter et flueben i boksen "Aktiver slag"

Hilsen

Nikolaj