Avatar billede Harry-Emil Praktikant
07. marts 2009 - 08:10 Der er 25 kommentarer

Skærmtrold

Jeg har følgene problem, som jeg gerne vil have hjælp til at løse - Når jeg aktivere vores printer enten via værktøjslinien eller tænder for den manuelt - starter softwaren til vores digitale kamera på skærmen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. marts 2009 - 15:09 #1
Kan du give lidt mere info - hvilket styresystem, printer og kamera, samt navn på software?
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
11. marts 2009 - 15:21 #2
Det er ok
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. marts 2009 - 15:28 #3
Dvs. du har fået løst det eller hur?
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
11. marts 2009 - 15:49 #4
Nej det er ikke ok - Styresystem - Windows XP (?) Printer - Canon MP 500 Kamera - Fujifilm Finpix 31 fd - software for do
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. marts 2009 - 15:56 #5
Har du prøvet at afinstallere software til kameraet, genstarte og installere det påny?

Jeg kan se, at du er ny her på Eksperten, så velkommen til :)

Jeg ved godt det ikke virker logisk, men når du svarer her i tråden, skal du skrive det som en "kommentar".

"Svar" er kun, når man ønsker at uddele point.
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
11. marts 2009 - 16:06 #6
Tak - Jeg har prøvet at afinstallere softwaren og installere den igen, men om jeg genstartede computeren inden jeg installerede softwaren igen er jeg ikke sikker på - jeg prøver dit forslag og vender så tilbage med et svar på resultatet.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. marts 2009 - 16:15 #7
Efter afinstallation (inden du geninstallere) kan du evt. rydde op i registreringsdatabasen med CCleaner:

http://www.ccleaner.com/download

Husk at fravælge Yahoo Toolbar under installation.
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
11. marts 2009 - 16:38 #8
Hvad mener du med at jeg skal fravælge Yahoo Toolbar under installation
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. marts 2009 - 16:40 #9
Hvis du vil installere CCleaner, som jeg linker til i #7
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
11. marts 2009 - 16:52 #10
OK - jeg går igang nu
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
11. marts 2009 - 17:19 #11
Nu har jeg prøvet alt, men problemet er stadig det samme
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. marts 2009 - 17:28 #12
Er din pc fuldt opdateret?

Bruger du de nyeste drivers?
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
11. marts 2009 - 17:53 #13
Jeg har ikke meget forstand på computer (kun til husbehov) men jeg vil mene at den er fuldt opdateret - hvad mener du med drivers ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. marts 2009 - 18:22 #14
Med drivers mener jeg det software, som hører til din printer og kamera.

Der følger som regel en cd-rom med, når man køber, men for at sikre sig mod inkompatibilitet og opnå maksimal stabilitet, bør man gå ind på producentens hjemmeside og downloade den nyeste udgave.
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
11. marts 2009 - 18:35 #15
Mener du at det vil kunne hjælpe på problemet, hvis jeg dawnloader de nyeste drivers
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. marts 2009 - 18:45 #16
Det er med IT-problemer, som med de fleste andre problemer: Man er nødt til at starte fra en ende af :)

Skal det være helt godt, så hent nyeste drivers, afinstaller både printer og kamera, brug CCLeaner, genstart og installer printer+kamera påny, men med de nyeste drivers.
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
11. marts 2009 - 18:55 #17
OK-jeg prøver og vender måske tilbage, hvis det ikke hælper på problmet- mange tak for din hjælp
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. marts 2009 - 18:59 #18
Velbekomme :)

Du skal afslutte tråden uanset hvad (det gøres ved at bede den, der skal have point om at lægge et "svar" - er der ingen brugbar løsning lægger du selv "svar" og acceptere dette).

Men jeg synes da, at du indtil videre skal lade tråden stå åben og så skrive resultatet herind, når du får tid til at afprøve forslaget.
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
11. marts 2009 - 19:24 #19
OK - jeg lader tråden stå åben
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
12. marts 2009 - 17:31 #20
Problemet er løst - jeg fandt og installerede en software opdatering på Fujifilm Global - Under installitionen blev jeg advaret af Microsoft og McAfee om at jeg ikke bør installere denne software pga. ikke gyldigt id eller sådan noget lignende - har jeg lavet en brøler - får evt. et nyt problem.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. marts 2009 - 17:43 #21
Hvis du har hentet filen på deres rigtige hjemmeside, tror jeg ikke du skal bekymre dig yderligere :)
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
12. marts 2009 - 17:57 #22
Hjemmesiden hedder - www.fujifilm.com/-14k - hvilken jeg også kan finde på Fujifilm Danmarks hjemmeside
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. marts 2009 - 18:45 #23
Det ser helt legalt ud :)
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
12. marts 2009 - 19:10 #24
Ja det var også min opfattelse og derfor forsatte jeg - selvom jeg blev advaret - problemet blev løst - hvilket jeg er meget glad for og jeg vil derfor sige dig mange tak for din hjælp.
Jeg vil bede dig om at lægge et svar.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
12. marts 2009 - 19:12 #25
Velbekomme :)