Avatar billede o-zone Nybegynder
07. marts 2009 - 21:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Liste over alle mine Stored Procedures og Functions

Hej.

Jeg har en MySQL database hos one.com, og jeg er begyndt at fylde Stored Functions i den. Jeg kan se at jeg kan slette dem igen, hvis jeg vel at mærke kender deres navne.

Hvis jeg gerne vil have en liste over alle de SP jeg har liggende, hvordan får jeg så det?

Jeg tænker på noget i retning af "SHOW TABLES", men bare for procedures og functions.

Jeg kan få mine function definitioner ud med "SHOW CREATE FUNCTION xxx" hvor xxx er functionsnavnet - men hvis jeg ikke kender det?

Ifølge manualen synes jeg at det ser ud til at handle om "the ROUTINES table of the INFORMATION_SCHEMA database" ... men har jeg overhovedet adgang til den?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2009 - 21:46 #1
Du kan vel også bruge:

SHOW FUNCTION STATUS
SHOW PROCEDURE STATUS
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2009 - 21:48 #2
Men ellers har du sikkert adgang til:

SELECT * FROM INFORMATION_SCHEMA.ROUTINES
Avatar billede o-zone Nybegynder
08. marts 2009 - 10:07 #3
Alt sammen virker peachy! :D
1000 tak for hjælpen!

Smid et svar, så jeg kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2009 - 17:25 #4
kommer her