Avatar billede thomasabcd Nybegynder
15. marts 2009 - 23:55 Der er 3 kommentarer

Downloade mails med pop3 fra gmail

Hej,

jeg er lige skiftet til surftown fra Azero. Nu virker min kode til at downloade mails fra gmail pludseligt ikke. Den virker fint på min localhost.

Jeg får følgende fejl:
Connection to server pop.gmail.com, port 995 failed. Runtime Error: System.Net.Sockets.SocketException: A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond 64.233.183.111:995 at System.Net.Sockets.TcpClient..ctor(String hostname, Int32 port) at Pop3.Pop3MailClient.Connect() in d:\hshome\domain\domain.dk\App_Code\Email\POP3\Pop3MailClient.cs:line 362.

Jeg har prøvet at sætte timeouten til 10000 milisekunder, jeg logger ind med SSL, bruger port 995 og alt andet, jeg kan komme i tanke om.. og som sagt virkede det fint hos Azero og det virker fint på min localhost.

Jeg bruger koden herfra: http://www.codeproject.com/KB/IP/Pop3MailClient.aspx

Surftown beskriver de begrænsninger, de sætter på .net her : http://wiki.surftown.dk/index.php/Begr%C3%A6nsninger_i_ASP.NET

Nogen forslag til, hvad det kan være?

mvh
Thomas
Avatar billede aaberg Nybegynder
16. marts 2009 - 08:25 #1
Højest sandsynligt fordi port 995 bliver blokeret! Men, prøv at tage kontakt med support hos surftown, de er sikkert de meste kvalificerede til at svare.
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
24. marts 2009 - 23:52 #2
Hej,

du har ret. Det er fordi port 995 bliver blokeret. Desværre vil surftown ikke åbne for den selvom det ser ud til at være en standardport som bl.a. Google og Yahoo bruger.

Smid et svar
Avatar billede aaberg Nybegynder
25. marts 2009 - 08:11 #3
svar :-)