Avatar billede janbangm Nybegynder
16. marts 2009 - 09:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder

Jeg har lavet en hjemmeside, der kører på mit arbejde som intranet, hvor jeg bruger MS Access som database. Nu vil man have at jeg i stedet for at køre MS Access skal MS SQL, da man mener det er mere sikker.

Jeg aner intet om MS SQL. Hvilket program kan I anbefale mig for at komme i gang.
Avatar billede keysersoze Guru
16. marts 2009 - 09:21 #1
MSSQL er ikke mere eller mindre sikker end Access - alt afhænger af setup og ikke mindst koden hvor SQL Injection som regel er den store synder. Til gengæld er MSSQL betydelig mere oplagt til at bruge på web end Access.

Skal du i gang skal du selvfølgelig have en server - her kan SQL Express være et godt valg da den er gratis og til at styre den er Management Studio nok det mest oplagte valg.
Avatar billede fennec Nybegynder
16. marts 2009 - 09:22 #2
MS sql Express som er den rgatis udgave:
http://www.microsoft.com/express/sql/download/
Avatar billede janbangm Nybegynder
16. marts 2009 - 09:43 #3
Prøver og så vender jeg tilbage / jan
Avatar billede janbangm Nybegynder
20. marts 2009 - 09:21 #4
Hej igen

Jeg kommer desværre ikke længere med problemet lige nu. Kan I ikke begge lige et svar, så kan i dele pointene og så oprette jeg et nyt spørgsmål, når jeg når så lagt.
Avatar billede keysersoze Guru
21. marts 2009 - 11:19 #5
svar :)
Avatar billede janbangm Nybegynder
22. marts 2009 - 09:01 #6
Kender ikke så godt det nye eksperten. Hvis I skal dele, er jeg så ikke nød til at vente til fennec svare?
Avatar billede keysersoze Guru
22. marts 2009 - 12:06 #7
jo - det er korrekt.
Avatar billede janbangm Nybegynder
25. marts 2009 - 10:10 #8
fennec  Hvis du ser det her, kan du bare skrive en kommentar. Op retter jeg spørgmål med point til dig
Avatar billede fennec Nybegynder
25. marts 2009 - 10:26 #9
Det er helt i orden. Bare behold dem

.o) <-- One Eyed Jack