Avatar billede smogle Nybegynder
18. marts 2009 - 10:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Job situation i DK

Hej Eksperter

Jeg er i øjeblikket i udlandet på rundrejse og regner med at vende tilbage til DK i løbet af sommeren. Ifølge diverse netmedier er DK ved at synke i havet under vægten af finanskrisen. Jeg ville høre om der er nogen der kan give en objektiv vurdering af hvor slemt det egentlig står mht jobsituationen?

Ved godt at det måske kan være lidt svært at svare kort på, så det er bare sådan jeres umiddelbare holdning.
Avatar billede 2c Nybegynder
18. marts 2009 - 10:57 #1
Mener du inden for en specifik branche?
Avatar billede computerlab Nybegynder
19. marts 2009 - 00:50 #2
Generelt indenfor IT er der ikke nogen job krise.
Avatar billede smogle Nybegynder
19. marts 2009 - 09:28 #3
Det skulle helst være inden for noget administration. Gerne noget databaseadministration. Kan noget MySql og del frontend programmering, men jeg synes det er interessant at arbejde med databaser. Hvis der eventuelt var mulighed for noget udvikling ind i mellem også, ville det være super.
Avatar billede strych9 Praktikant
22. marts 2009 - 19:50 #4
I den private sektor holder de ligenu en smule igen med nyansættelser. De fleste admin jobs jeg ser slået op ligenu er i det offentlige. Der skal du jo have en formel IT uddannelse for at komme i betragtning.
Som jeg fornemmer det ligenu, er der stadig job til de tunge drenge, også i den private sektor, men med flere ansøgninger til de jobs der er. Noget i stil med en 10-dobling.

Jeg synes nu også, at der blev holdt igen på samme måde i første kvartal 2008. Personligt er jeg forsigtigt optimistisk på den korte bane (6-12 mdr.), og på længere sigt er der udpræget mangel på IT folk, så det skal nok gå.

Det var noget andet hvis du søgte efter et job i byggebranchen. Så havde du været på spanden.
Avatar billede smogle Nybegynder
23. marts 2009 - 05:32 #5
Jeg takker for de positive svar. Det var sådan bare får lige at få en fornemmelse for situationen. Jeg lukker tråden.