Avatar billede kbonline Nybegynder
22. marts 2009 - 11:23 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Lydbøger fra bibliotek til Ipod?

Hejsa - Jeg har lånt/downloadet et par lydbøger fra biblioteket og har ingen problemer med at lægge dem på en almindelig MP3 afspiller, men jeg kan ikke få dem ind på min Ipod?
Er der nogen der ved hvordan det skal gøres?
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. marts 2009 - 12:05 #1
Ikke uden at du skriver hvad fejl du får m.m.

Altså: Dit spørgsmål er ikke uddybet nok, til at vi kan hjælpe...

(Får din Ipod ikke tildelt et drevbogstav ved tilslutning? Kan du så ikke bare kopiere den vej?)
Avatar billede kbonline Nybegynder
22. marts 2009 - 12:39 #2
Når jeg vil overføre den til Itunes, skriver den at filerne er beskyttede.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. marts 2009 - 12:40 #3
Jeg skrev noget i parantes....
Avatar billede ejldk Nybegynder
22. marts 2009 - 13:06 #4
john_stigers ->
så simpelt er det desværre ikke...
For at kunne ligge musik og andre lydfiler ind på ens ipod og afspille dem, skal de først igennem Itunes, eller et lignende program, for at blive registeret, så ipod'en hurtigere kan browse alle filerne.

kbonline ->
hvilket format er filerne i ?
Avatar billede kbonline Nybegynder
22. marts 2009 - 13:06 #5
Jo den får et E:
Avatar billede kbonline Nybegynder
22. marts 2009 - 13:07 #6
det er WMA filer
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. marts 2009 - 13:24 #7
Ipod understøtter vist ikke wma, og da de er beskyttede, kan du ikke lovligt konvertere filerne til et format der kan bruges i en Ipod.
Avatar billede giweo Juniormester
22. marts 2009 - 13:45 #8
Det kan du ikke , ikke lovligt

Lånemateriale fra bibliotekerne er WMA filer med DRM beskyttelse - den må ikke brydes, og det er nødvendig for at kunne afspille filere på Ipod der IKKE understøtter WMA filer
Avatar billede ejldk Nybegynder
22. marts 2009 - 16:30 #9
Du må gerne bryde beskyttelsen så længe at du selv ejer materialet og at det er en nødvendighed for at kunne afspille materialet på fx en mp3-afspiller.

Så hvis dette er tilfældet, kan du prøve at google på "wma to mp3 freeware"
Avatar billede giweo Juniormester
22. marts 2009 - 17:08 #10
man ejer ikke noget man har lånt på biblioteket
Avatar billede ejldk Nybegynder
22. marts 2009 - 17:32 #11
Undskyld, nu havde jeg lige overset at det var lånt på biblioteket... Jeg tier bare stille igen...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. marts 2009 - 20:24 #12
LEngelhardt - hvorfor laver du #8 som svar?
Det du skriver er jo bare en omformulering af min kommentar #7 ...
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2009 - 23:33 #13
Du kan prøve det her: http://tunebite.en.softonic.com/
Koster lidt men er et fint program
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2009 - 12:59 #14
mariahimme - det er vist slået fast at det ikke er lovligt at bruge sådan et program, så hvorfor svare du?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2009 - 17:44 #15
Undskyld men jeg prøver altså bare at hjælpe, og det er vel programmets problem ikke?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2009 - 20:24 #16
Hvad sker der for opretter?
Accepterer et svar fra en der bare omformulerer noget der allerede er skrevet + en løsning der ikke er lovlig...?