Avatar billede fun22 Nybegynder
22. marts 2009 - 13:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Iphone programmering

Hej..

Skal man have en mac før at kunne lave programmer til iphone??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2009 - 14:13 #1
Ja det ser det ud til:

http://developer.apple.com/iphone/library/documentation/Xcode/Conceptual/iphone_development/000-Introduction/introduction.html

To develop iPhone applications, you use Xcode, Apple's first-class integrated development environment (IDE). Xcode provides all the tools you need to design your application's user interface and write the code that brings it to life. As you develop your application, you run it on your computer, an iPhone, or an iPod touch.

Software requirements: To develop iPhone applications you must install Xcode on your Intel-based Mac. To find out how to download Xcode, visit http://developer.apple.com/iphone.
Avatar billede teepee Nybegynder
26. januar 2010 - 13:50 #2
Nu er der kommet MonoTouch der gør at man kan code i f.eks. C# men licenserne til Novell er pænt dyre, så Mac'en er nok stadig at foretrække.
Avatar billede mathiash Nybegynder
09. marts 2010 - 13:32 #3
Mac er stadig krævet for at bruge MonoTouch.