Avatar billede dallezuper Nybegynder
23. marts 2009 - 20:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel links til Word?

Hejsa,

Er det muligt at lave links i word, der opdateres ved indtastning i cell i excel?

Således at opstillingen er i word, hvori der så er nogle delene af opstillingen der er links koblet til excel der opdateres når der indtastes i de celler?

På forhånd tak.
Avatar billede grevlindgren Nybegynder
23. marts 2009 - 21:09 #1
Links i word fra et excel-dok. opdaterede hver gang worddokumentet åbnes, me de seneste data fra excel. Måden man opretter et sådant link på ved at markerer den celle i regnearket du ønsker at bruge, gå over i dit word dokument og placer curseren hvor du ønsker data, klik derpå under "rediger" og vælg indsæt speciel, hvor du så vælger Excel objekt, og så oprettes automatisk et link der viser data. Hvis du vil se koden markerer du området og trykker shift + f9
Avatar billede grevlindgren Nybegynder
23. marts 2009 - 21:09 #2
En lille rettelse, mente at man skal kopierer cellen fra excel, ikke nok bare at markere den :-)
Avatar billede perhol Seniormester
24. marts 2009 - 09:37 #3
I 'Indsæt speciel' boksen i Word skal du desuden markere 'Indsæt Kæde'.
Avatar billede dallezuper Nybegynder
28. marts 2009 - 22:14 #4
Hejsa,

beklgaer den lange svartid. Det virker jo som det skal. Men men =) hvordan får jeg linket til at stå som hvis jeg havde skrevet det direkte i word, og det ikke var et link? Mit word ark har en opstilling der ikke må brydes men linket gør at det ikke står helt på den plads det ville gøre hvis jeg skrev det ind.

Hvad kan jeg gøre for at få det placeret rigtigt?