Avatar billede snasker1978 Nybegynder
27. marts 2009 - 00:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vedr. Excel... returnering af flere ens værdier

Hej derude...

Jeg sidder og bøvler med at finde funktionen eller i såfald at bruge den rigtig.
Det drejer sig om at jeg har 6 medlemmer der gamer og jeg har så lavet et regneark til dem hvor de kan indtaste deres score data, men dertil har jeg så også lavet en "hvem er den bedste og dårligeste" ark...
Det jeg vil tilføje arket var en funktion der kunne fortælle hvem der der hade vundet første pladsen flest gange... Jeg kan nævne at der findes en funktion i Access der hedder dobbelt værdi - at hvis den identiske værdi dukker op mere end én gang så begynder den at tælle 1,2,3 osv - det er faktisk den funktion jeg søger.... nogen der har et godt bud på dette???
MVH
Snasker1978
Avatar billede tida Juniormester
27. marts 2009 - 13:50 #1
Hvad med at bruge TÆL.HVIS() funktionen
Avatar billede da_li Juniormester
27. marts 2009 - 14:25 #2
Tæl.hvis tæller antallet af celler der er omfattet af kriteriet.

Hvis du vil summere de enkelte celler kan du bruge formlen sum.hvis

Mvh

Dali
Avatar billede tida Juniormester
27. marts 2009 - 15:01 #3
TÆL.HVIS tæller antallet af første pladser hvis man eksempelvis skriver  TÆL.HVIS(A1:A100;1) - mener der blev spurgt om at finde antallet af identiske værdier.