Avatar billede kgndksv Juniormester
27. marts 2009 - 12:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan ikke benytte importeret tal fra txt i en formel...??

Hej

jeg har importeret en tekst fil som jeg vha guiden, det virker helt fint, i datatyperne txtfilen er dato, tekst, valutabeløb (med 1000-seperator . og decimal-seperator ,"

mit problem er at jeg ikke kan benytte cellerne i formler så kommer denne fejl: #VÆRDI!
Når jeg prøver at evaluerer formlen(=A2+A3) kan jeg se at resultatet er:

"35.000,00"+"1.022,23" og det giver så en fejl

Jeg har lavet avanceret indstilling om genkendelse af talværdier
Avatar billede da_li Juniormester
27. marts 2009 - 13:32 #1
Det kan være fordi Excel opfatter tallene som tekst frem for en værdi. Du kan benytte dig af formlen =værdi(A2+A3) i stedet så skulle den være der.

Har du gemt filen i Microsoft Excel-projektmappe under filtype?

Mvh

Dali
Avatar billede oyejo Nybegynder
27. marts 2009 - 21:07 #2
Hva med å skrive tallet 1 i en ledig celle.
Kopier denne.

Merk alle celler med tall. (evt. Ctrl + a)
Velg rediger og lim inn utvalg.
Velg alternativet mulitipliser.

Dette bør føre til at excel begynner å behandle tekstverdiene som tall.
Avatar billede kgndksv Juniormester
28. marts 2009 - 18:31 #3
@ da_li - Det virker ikke...!!??

@ oyejo - Undskyld ikke for at være provokerende, men jeg forstår altså ikke hvad det betyder... :-)

Jeg er klar over at den importere dataen som tekst, ellers ville formel evalueringen jo ikke "35000", men det burde da være muligt med en eller anden instilling at få excel til at registrere at det ikke er tekst, men tal...
Avatar billede da_li Juniormester
28. marts 2009 - 22:04 #4
Ok, et par forslag mere...

1. Forsøg at gemme mappen som en .txt fil, og efterfølgende åbne med excel. Gem derefter mappen som en .xls fil om luk og åben den igen.

2. Kopier alle tallene, (klik i øverste venstre hjørne for at markere alt). Højreklik derfor i en tilfældig celle og vælg indsæt speciel som værdi.

3. Kopiere tallene vha. vba kode og indsæt i nyt regneark, sidste kan godt blive lidt teknisk, såfremt du ikke kender til vba.

Vend endelig tilbage hvis du ikke kan få det til at funke.

God weekend

mvh

Dali
Avatar billede kgndksv Juniormester
22. april 2009 - 09:02 #5
Intet har virket - Går udfra at det er en fejl i min Excel...