Avatar billede mph Nybegynder
27. marts 2009 - 21:15 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installerer printer !

Hej

Jeg hae lige fået en ny bærebar packard bell pc, jeg skal installerer min HP Deskjet 380 printer men det virker ikke, har haft den installeret før
på min gammel LG PC uden problemer,
jeg har prøvet alt, slette printer og program flere gange,
og når jeg vil slette job i printer, går der mega lang tid før den forsvinder, min PC er kun 1 uge gammel, hvad kan der dog være galt?

Med venlig hilsen
MPH
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2009 - 21:42 #1
HP har den lidt mærkelige egenskab, at du skal installere Softwaren først og når den er kommet ½ vejs igennem installationen, så beder den dig sætte USB stikket i og du kan gøre installationen færdig.

Du skal derfor IKKE sætte USB stikket i først, da Windows så selv vil installere nogle standard drivere osv.
Hvis dette er sket, så fjern den installerede HP og genstart maskinen UDEN USB stikke i.
Herefter installere du printeren som først beskrevet :)
Avatar billede mph Nybegynder
27. marts 2009 - 21:48 #2
Hej haverslev

Ja den kommer op, men jeg var klar over det, jeg har slette alt,
og prøvet igen, og først sat usb ind da HP program sagde det, men intet hjælper, det er bare så mærkeligt, vi har en acer bærebar også,
hvor der ingen problemer er.
Jeg har også været på nettet og hentet diverse ting, men uden held, det er ligesom om der er noget der blokere, kan det være min firewall der driller?
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2009 - 22:02 #3
Nu ved jeg ikke om du kører med Vista eller XP, men se her:
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00656656.pdf
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2009 - 22:05 #4
Avatar billede mph Nybegynder
27. marts 2009 - 22:09 #5
Vi kører alle med Vista, men ikke noget netværk, vi låner bare usb, når vi skal printe noget, og det har virket før?
Avatar billede haverslev Novice
28. marts 2009 - 10:21 #6
Prøv at starte helt forfra, altså slette alt vedr. printeren.

Tillige prøv dette også:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på enhederne og vælg fjern
SLUK maskinen og fjern 220V / batteriet fra maskinen i nogle minutter
Start og lad windows finde og installere USB controllerne igen.

Installere softwaren til printeren og sæt USB stikket i når der bedes om det.

Dine andre USB enheder sætter du blot i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem
Avatar billede mph Nybegynder
28. marts 2009 - 19:44 #7
Nej det hjælper desværre ikke, hvad gør man så :-O
men tak for forslaget ;-)

Jeg fik en fejl, med min egen cd-rom, så har jeg hentet en ny på nettet, men lige meget hjalp det ! hvad søren kan der være galt.

Jeg har sammelignet usb port med den anden PC, den har ca 5 usb installeret, den nye vi har problemer med, har 13 usb installeret, er det ikke mange ?, det er noget windows gør, når den starter op igen efter batteri har været taget ud!
Avatar billede haverslev Novice
28. marts 2009 - 19:59 #8
Hmm, det er meget mærkelig. - går lige i tænkeboks :)

5 eller 13 - det er lidt forkelligt, der kan f.eks være
4 stk. USB universal værtscontrollere
1 stk. USB 2.0 udvidet værtscontroller
1 stk  Understøttelse af USB skrivning
1 stk. USB 2.0 root Hub
x stk. Usb rodhub
x stk. USB-Sammensat enhed
Avatar billede mph Nybegynder
28. marts 2009 - 20:04 #9
Men underligt jeg kan godt scanne!
Avatar billede mph Nybegynder
28. marts 2009 - 20:30 #10
Okay, sådan her ser det ud ;-)

4 stk. standart openHCD USB-værtscontrollere
2 stk. standart Enhanced PCI to USB Host Controller
1 stk  Understøttelse af USB skrivning
6 stk. Usb rodhub
2 stk. USB-Sammensat enhed
1 stk  HP deskejp 300 (DOT4USB)

På den anden bærebar PC vi har acer, ser det sådan her ud

1 stk. standart openHCD USB-værtscontrollere
1 stk. standart Enhanced PCI to USB Host Controller
2 stk. Usb rodhub
1 stk. USB-Sammensat enhed
1 stk  HP deskejp 300 (DOT4USB)
Avatar billede haverslev Novice
29. marts 2009 - 07:51 #11
Sikker på at det er den korrekte driver ?

HP deskejp 300 - se ud som om det er en stardard driver

Husk på, at der er forskel på drivere til Vista og Vista 64bit:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?lc=da&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=1128296&
Avatar billede mph Nybegynder
29. marts 2009 - 10:45 #12
Det er jeg klar over, vi kører med alm Vista ikke 64 bit

Det der er mærkeligt er at selvom jeg ikke installer softwaren,
skulle windows vista jo selv finde en printer, som jeg så skulle kunne skrive ud til, sådan fungere de på den anden, hvis jeg valgte det, eller hvad?
Avatar billede haverslev Novice
29. marts 2009 - 11:09 #13
Prøv at fjerne alle USB stik fra maskinen

Når den kun er en uge gammel, så har du sikkert ikke installeret så meget pt. og div. billeder, dokumenter osv. forsvinder ikke ved at udføre en sys.gendannelse - Men programmer der er installeret efter det punkt du gendanner til -forsvinder og skal installeres igen.
Sæt den så langt tilbage som muligt, helst til den dag da den blev taget ibrug :)

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/9f6d755a-74bb-4a7d-a625-d762dd8e79e51030.mspx

Går udfra at den er fuldt opdateret via Windows update og incl. SP1.
Avatar billede mph Nybegynder
29. marts 2009 - 11:28 #14
Ja windows er opdateret, jeg prøver at køre den helt tilbage, så ser vi ;-)
Avatar billede mph Nybegynder
30. marts 2009 - 19:17 #15
Hej igen

Nu er jeg igang med at opdatere Windows, men den kommer med en fejl efter opdateringer (opdateringer blev ikke konfigureret korrekt, gendanner ændringer) så går jeg ind i Windows update,
så står der mislykkes, prøver så igen, at installeret de 33 stk opdateringer der er, men samme fejl :-O mon det er det, der laver fejlen, hvad gør jeg herfra, har prøvet at installerer printer igen, men samme fejl som før, øv-øv
Avatar billede mph Nybegynder
30. marts 2009 - 19:44 #16
Nå jeg tager den tunge vej, en formatering, så håber jeg.
Avatar billede mph Nybegynder
03. april 2009 - 18:21 #17
Nå, det blev til en ombytter, en ny PC, i et andet mærke :-) og nu fungere den perfekt, men tak for kampen :-)
Avatar billede mph Nybegynder
03. april 2009 - 18:22 #18
.