Avatar billede mr-kill Nybegynder
01. april 2009 - 23:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Undgå portforward

Jeg vil gerne lave et program der kan sende ting fra én computer til en anden uden at der skal portforwardes, hvordan gøres det?

Det skal virke som p2p, så der er ikke nogen fast server...

Det skal gerne kunne virke både LAN og online, LAN er jo let nok, men det er online delen der giver problemer.

Nogen bud? :)
Avatar billede Syska Mester
02. april 2009 - 02:24 #1
Nemmere sagt end gjort ... har været oppe på eksperten før og med mindre du er immer geil hardcore netværksmand etc. så kan du ik'.

Ved p2p mener jeg der bliver brugt 3 parts servere til at oprette forbindelsen og så er det alligevel ikke alle firewalls der tillader sådan trafik.

Skype benytter sig vist også af det ... altså 3 parts servere, og andre skype brugere for at alle kan ringe til alle ...

Hvis du spørger på den måde som du gør, så vil jeg holde mig fra det og prøve på lan at lege med at sende ting ... andet tror jeg ik' du får til at virke ...

Jeg har aldrig selv prøvet, da jeg kun kan se problemer man løser ind i ... men måske nogen andre her på exp.dk har prøvet som kan give lidt mere gå på mod end mig :-)

mvh.
Avatar billede aaberg Nybegynder
02. april 2009 - 10:46 #2
Som standard vil en firewall/router blokere alt indkommende traffik, hvilket betyder, at det ikke kan lade sig gøre at få kontakt med denne maskine, med mindre at porten er forwarded.
Avatar billede Syska Mester
02. april 2009 - 11:25 #3
ja, og det er så heller ikke helt korrekt mener jeg, hvis en 3 parts server sætter en connection op mellem de 2 ... mener jeg at have læst også kan lade sig gøre for de hardcore netsværks. Men igen ... vist ikke gennem alle firewalls det kan lade sig gøre.

// ouT
Avatar billede aaberg Nybegynder
02. april 2009 - 12:04 #4
Det kan måske godt lade sig gøre, hvis en server sætter forbindelsen sammen. Men så bliver klienterne nød til at tage kontakt med serveren først, da serveren ikke har mulighed for at tage kontakt med klienterne.
Avatar billede Syska Mester
02. april 2009 - 14:56 #5
præcis ...

Det er ikke et projekt man kaster sig ud i hvis man ikke 100% ved hvad man laver ... og jeg vil fraråde at starte ... :-)

// ouT
Avatar billede mr-kill Nybegynder
10. april 2009 - 19:30 #6
Hmm ser ikke ud til at det er muligt, så lukker!

Læg et svar hvis nogen mener de skal ha point
Avatar billede Syska Mester
12. april 2009 - 14:44 #7
Hej,

Ikke sagt det er umuligt ... men utroligt svært og ikke noget enhver bare lige sætter sammen ... og får til at virke.

Der er i hvert fald blevet gjort opmærksom på at det er svært.

Svar hvis du mener de kommentar jeg er kommet med har været til hjælp.

// ouT