Avatar billede JAA1972DK Praktikant
02. april 2009 - 00:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er der nogen som kan hjælpe ???

Har skrevet denne kode, men får denne fejl.

<% @ Language=VBScript LCID=1030 %>

<% Option Explicit
response.Buffer = True

Dim strSQLstmt
Dim objLinkConn
Dim rs

Set objLinkConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objLinkConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("portal.mdb")
'objLinkConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & request.servervariables("APPL_PHYSICAL_PATH") & "../database/portal.mdb"
set rs=Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQLstmt = "SELECT * FROM [kundeoplysninger] order by Kundenummer"
rs.Open strSQLstmt, objLinkConn, 1, 2
%>

Fejlen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x23dc Thread 0x5d8 DBC 0xd67b014 Jet'.

/kunder/kundekartotek.asp, line 11
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
02. april 2009 - 14:52 #1
jeg plejeer aldrig at bruge []

Det kan måske være grunden ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
02. april 2009 - 23:37 #2
Er du sikker på at database filen ligger i den rigtige folder i forhold til din ASP fil??

...  DBQ=" & server.MapPath("portal.mdb")

Som denne er skal din database fil og ASP fil ligge i samme folder. Fejlen vil typist betyde at driveren ikke kan finde access filen.
Avatar billede JAA1972DK Praktikant
03. april 2009 - 08:55 #3
Det var det der var galt, har nok været lidt træt den aften, takker.