Avatar billede cyfer Nybegynder
05. april 2009 - 23:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af wireless Access Point

Hej gutter,

Jeg er kommet i besidelse af et dedikeret wireless AP (HP ProCurve Wireless Access Point 420). Jeg vil gerne sætte det i rumpen på min router og bruge wireless funktionen fra AP't.

Men men men.. Jeg må efter at have rodet med skidtet hele dagen, simpelthen krybe til korset. Jeg har godt nok tit rodet med routere privat, men aldrig sat et AP op og har absolut ingen erfaring.

Jeg har nulstillet AP i alt og prøvet at sætte det op. Så langt så godt. Jeg får enabled radio og i første gang lader jeg altså være med at sætte sikkerhed på.

Kan fint se AP og kan også connecte til det hvor jeg får samme IP som jeg ellers ville have fået direkte på routeren. Men altså INGEN internet forbindelse, desværre..

Hvad gør jeg forkert/mangler jeg at opsætte...?? :\
Avatar billede strych9 Praktikant
05. april 2009 - 23:46 #1
Prøv at forbinde den som du mener det burde virke.
Gå dernæst til kommandoprompt og skriv ipconfig /all
Kom tilbage hertil og sæt output ind i et indlæg her.

Et AP er bare en antenne og ikke meget andet. Jeg gætter umiddelbart på at du ikke har sat den til at relaye DHCP forespørgsler videre til din router, eller lignende.
Avatar billede cyfer Nybegynder
06. april 2009 - 00:32 #2
Yeps jeg sætter jo blot det op som jeg kender fra normal opsætning af en router. Derfor tænker jeg som du også er inde på at jeg mangler noget vitalt.

Ved forbindelse direkte på min trådløse router såvel som på den trådløse AP giver det samme resultat:
[i] Link encap:Ethernet  HWaddr 00:0c:f1:60:6d:e6
inet addr:192.168.1.91  Bcast:192.168.1.255  Mask:255.255.255.0 [i]

Sig til hvis jeg kan give dig flere informationer der kan hjælpe på vej til en løsning.
Avatar billede zero_lock Nybegynder
06. april 2009 - 20:43 #3
hvad bruger du af OS på din computer??

du har ikke skrivet noglt gateway info?? en fejl??

måske det hjælpet at slå dit DHCP relay fra
Avatar billede cyfer Nybegynder
06. april 2009 - 21:00 #4
Sorry, jeg kører linux og har blot udført en ifconfig.
Gateway er 192.168.1.1

Nu prøvede jeg lige at starte en windows maskine op og den kommer sjovt nok fint igennem til internettet. Det er sku virkelig mystisk!!
Avatar billede strych9 Praktikant
06. april 2009 - 22:06 #5
"Link encap:Ethernet"

Det er heller ikke dit trådløse du har givet IP oplysninger om. Jeg tror ikke at det trådløse er forbundet/Associeret med AP.
Avatar billede cyfer Nybegynder
06. april 2009 - 23:12 #6
Joooooh - det er det godt nok :)

Jeg ved sku ikke helt hvad jeg har gjort - men har fået det til at funke nu. Lagde nyeste firmware på den og nulstillede mine gemte wireless forb. på min linux maskine. Nu spiller det både på windows og linux.

Tak for jeres interesse for at hjælpe anyways :)