Avatar billede grumfidum Nybegynder
08. april 2009 - 00:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Dårlig lyd i Windows Media Player

Hejsa.

Jeg sætter for tiden en computer op for en, og er nu nede på et sidste og meget irriterende problem. Lydfiler afspillet i Windows Media Player lyder virkelig dårligt, med for meget bas og diskant, som om filen er rigtig dårlig kvalitet. De samme filer lyder helt fint i andre afspillere, som Winamp, VLC player, på Youtube, og selv i Media Player Classic.

Computeren er en Fujitsu Siemens Scaleo T.

Har prøvet flg uden held:

* "Rolled back" til WMP version 10 i stedet for 11.
* Slettet WMP helt og geninstalleret den.
* Installeret Klite codec Pack, XP codec pack og Media Player Codec pack.
* Afinstalleret alle codec packs (undrer mig dog over hvorfor den stadig herefter vil afspille MP3 filer.
* Fjernet registreringen og omnavngivet diverse *.ax filer under system32 uden held. Primært 2 forskellige jeg ikke lige kan huske navnet på.

Alt sammen uden succes.. Hvad kan være galt og hvad kan jeg gøre. Det er lader ikke til at være lydkortet og gælder kun Windows Media Player...

Mvh Michael
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
08. april 2009 - 00:29 #1
Hej..

Er det XP eller Vista ?

(XP codec pack)...
Avatar billede grumfidum Nybegynder
08. april 2009 - 00:30 #2
Hej igen.. det var hurtigt.. :D  Det glemte jeg helt.. Det er XP.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
08. april 2009 - 00:33 #3
Avatar billede grumfidum Nybegynder
08. april 2009 - 00:36 #4
Jeg mener godt nok med temmelig sikkerhed at det er inkl. i Klite codec pack, men vil prøve det. Har du andre gode forslag samtidig? (Jeg er ikke ved computeren nu, men skal derhjem efter påsken, så vil helst have nogle alternativer på hånden, jeg kan prøve af)

=)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
08. april 2009 - 00:43 #5
Hvad hedder Lydkortet ?

(nogle kort er kun sat til at kører med WDM driver (fra Windows side) og ikke den orginale driver som kommer fra dem som har lavet kortet..)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
08. april 2009 - 00:45 #6
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
08. april 2009 - 00:48 #7
(Mener dog også at AC3 Codec er på Klite codec pack - men bare for at kører AC3 single uden alt andet..)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
08. april 2009 - 00:51 #8
er den opdateret til SP3 ?
Avatar billede grumfidum Nybegynder
08. april 2009 - 00:54 #9
Den er opdateret med SP3.. Jeg kan ikke lige finde navnet på lydkortet, men det er et med surround udgange (5 stk mener jeg det er.. bruger dog kun det ene sædvanlige.) Mener med temmelig sikkerhed at det er et Realtek..

Jeg lagde faktisk mærke til at den havde Windows Plus! installeret hvilket jeg ikke har set i nogle år og som er nævnt på det link du skrev.

Der er desuden et tv indgangs kort i den.. Pinnacle 300i eller lign.. har dog disablet dette i enhedshåndtering, da det ikke bruges.
Avatar billede grumfidum Nybegynder
13. juli 2009 - 00:38 #10
Da jeg aldrig fik løst dette inddriver jeg pointsene igen. Håber det er okay. Men tak for de ellers mulige løsninger.