Avatar billede iceb1977 Nybegynder
08. april 2009 - 13:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Win Live messenger

Hej eksperter

Jeg har før kunnet starte min windows live messenger uden
problemer . Men nu vil den ikke starte hverken i normal eller
fejlsikret tilstand.

Den starter godt nok op i joblisten i max 5 sekunder men
lukker så sig selv ned igen.

Jeg har
windows xp pro sp2
spybot
mbam
avast
Jeg har scannet med spybot og fandt kun cookies og scannede med
mbam og fandt 2 vira filer
og scannede med avast og fandt 1 virus fil.

Hvad kan der være galt ?

Her er min hijackthis log  .

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:24:23, on 08-04-2009
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Migo\PC Backup Pro\NMSAccessU.exe
C:\Programmer\Migo\PC Backup Pro\NSENGINE.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\YahooMessenger.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://iceb.dk/startside.htm
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=74&bd=smb&pf=desktop
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=74&bd=smb&pf=desktop
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: AH IE BHO - {10384d0e-2bc1-48b6-844b-ad0e9e6d2511} - C:\Programmer\ZoomText 9.1\AHOI\ah_ie_bho.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ScanSoft OmniPage 16-reminder] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPage16\Ereg\Ereg.exe" -r "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\ScanSoft\OmniPage 16\Ereg\Ereg.ini"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Messenger (Yahoo!)] "C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\YahooMessenger.exe" -quiet
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1228873298484
O16 - DPF: {67DABFBF-D0AB-41FA-9C46-CC0F21721616} - http://download.divx.com/player/DivXBrowserPlugin.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1228873288343
O16 - DPF: {99CAAA27-FA0C-4FA4-B88A-4AB1CC7A17FE} (MGLaunch_v1004 Class) - http://op7.netgame.com/launch/object/mglaunch_USAv1004.cab
O16 - DPF: {C7C7152F-6E85-44F3-A14B-A7F85FDDEA3B} (InstallerCtrl Class) - http://www.tellmemore-online.com/bin/tol7inst.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WI1F86~1\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WI1F86~1\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Filter hijack: text/xml - {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL
O20 - Winlogon Notify: dimsntfy - C:\WINDOWS\
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: IviRegMgr - InterVideo - C:\Programmer\Fælles filer\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: NMSAccessU - Unknown owner - C:\Programmer\Migo\PC Backup Pro\NMSAccessU.exe
O23 - Service: NsEngine - Migo Software, Inc. - C:\Programmer\Migo\PC Backup Pro\NSENGINE.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
O23 - Service: SecuROM User Access Service (V7) (UserAccess7) - Sony DADC Austria AG. - C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
08. april 2009 - 14:46 #2
mailwarewcan er også det samme som mbam .
Det har jeg kørt .

Hp udtaler man ikke kan køre sp3 til deres pcere og da min er
en hp så kan jeg ikke det .

Hvordan skal jeg bruge det sytem care ?
Mit problem er ikke noget med nettet at gøre for jeg kan
sagstens tilgå hjemmesider via internet explorer eller firefox
og nettet kører perfekt.

iceb1977
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
08. april 2009 - 15:14 #3
jeg havde en hp pc før (mega lorte pc)men der havde jeg sp3 og win live messenger kørte fint så prøv at opdatere til sp3... :)
Avatar billede f-arn Guru
08. april 2009 - 15:25 #4
Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Den bør du sige nej til.
Lad programmer foretage en oprydning.

  http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

Særligt punktet register(Den blå terning)

Derefter:

Hent http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Kør HijackThis, klik på "Do a systemscan scan and save a logfile"  kopier loggens tekst og send den herind.

Bemærk Hijackthis skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet

Ja - brug denne version af Hijackthis
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
08. april 2009 - 16:01 #5
Hej

Jeg har prøvet at installere sp3 og på min hp pc vil den altså
ikke installeres har prøvet 5 gange nu.

Jeg har prøvet at køre ccleaner og den vil stadigvæk ikke
køre msn live .

Her er min log

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 15:59:17, on 08-04-2009
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\IObit\Advanced SystemCare 3\AWC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Migo\PC Backup Pro\NMSAccessU.exe
C:\Programmer\Migo\PC Backup Pro\NSENGINE.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://iceb.dk/startside.htm
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=74&bd=smb&pf=desktop
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=DA_DK&c=74&bd=smb&pf=desktop
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: AH IE BHO - {10384d0e-2bc1-48b6-844b-ad0e9e6d2511} - C:\Programmer\ZoomText 9.1\AHOI\ah_ie_bho.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ScanSoft OmniPage 16-reminder] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPage16\Ereg\Ereg.exe" -r "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\ScanSoft\OmniPage 16\Ereg\Ereg.ini"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Messenger (Yahoo!)] "C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\YahooMessenger.exe" -quiet
O4 - HKCU\..\Run: [Advanced SystemCare 3] "C:\Programmer\IObit\Advanced SystemCare 3\AWC.exe" /startup
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1228873298484
O16 - DPF: {67DABFBF-D0AB-41FA-9C46-CC0F21721616} - http://download.divx.com/player/DivXBrowserPlugin.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1228873288343
O16 - DPF: {99CAAA27-FA0C-4FA4-B88A-4AB1CC7A17FE} (MGLaunch_v1004 Class) - http://op7.netgame.com/launch/object/mglaunch_USAv1004.cab
O16 - DPF: {C7C7152F-6E85-44F3-A14B-A7F85FDDEA3B} (InstallerCtrl Class) - http://www.tellmemore-online.com/bin/tol7inst.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: IviRegMgr - InterVideo - C:\Programmer\Fælles filer\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: NMSAccessU - Unknown owner - C:\Programmer\Migo\PC Backup Pro\NMSAccessU.exe
O23 - Service: NsEngine - Migo Software, Inc. - C:\Programmer\Migo\PC Backup Pro\NSENGINE.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
O23 - Service: SecuROM User Access Service (V7) (UserAccess7) - Sony DADC Austria AG. - C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe

--
End of file - 5497 bytes
08. april 2009 - 16:49 #6
(Mht SP3 - hvad gør den ? Eller ikke gør ? )

M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da

+ efterfølgende mange opdateringer + IE7 + IE8 + ...

PS: Bruger du [YahooMessenger] ?
Det kan være at den driller sammen med  "windows live messenger"
Avatar billede f-arn Guru
08. april 2009 - 16:56 #7
Angående SP3, har du prøvet det her?

Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Sæt flueben i "Fix Windows update"
3. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.

Forklaring på fixet her:  http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix

Personligt kunne jeg ikke drømme om at hente IE8 endnu.
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
09. april 2009 - 08:26 #8
Hej

Ja så har jeg selv løst problemet.

Jeg fik min kammerat til at sende mig en ældre version af
windows live messenger mappen. Så overskrev jeg den på min
egen messenger mappe.

Så virkede det som det skulle . Så opdaterede jeg den til den
nyeste og min internet explorer også og stadigvæk virker det hele.
Desuden også MED yahoo på samme tid som det plejer at gøre.

Den har jo kørt på sp2 før sammen med yahoo så derfor kan den
også gøre det igen som den gør nu.

Så så løste jeg selv problemet jo.

Hvem vil have points ?

iceb1977
Avatar billede f-arn Guru
09. april 2009 - 10:30 #9
Jeg synes du bare selv skal snubbe dem!
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
09. april 2009 - 13:30 #10
ok takker og lukker