Avatar billede adamjen Nybegynder
11. april 2009 - 12:46 Der er 2 kommentarer

ListBox Count er 0 ved postback

Hej

Jeg har en ListBox kontrol på min side der ser således ud:

<asp:ListBox ID="listBoxKeyword" DataTextField="Name" DataValueField="Id" runat="server" />

Via javascript populere jeg data i denne ListBox så jeg eksempelvis har følgende værdier i ListBoxen:

Rød
Grøn
Gul

Når jeg laver et PostBack og vil løbe værdierne af ListBoxen igennem er denne tom. Eksempel på min kode er:

foreach (ListItem objItem in listBoxKeyword.Items)
{
    //Logik
}

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt, eller mangler at skrive ???

På forhånd tak !!!
Avatar billede Syska Mester
12. april 2009 - 18:49 #1
Jeg tvivler på du kan gøre sådan ...

Når der laves postback til serveren, bliver din ListBox lavet igen ... og da ViewState er tom er din listbox også ...

Hvis du vil have fat i din data skal du nok kigge på:
HttpContext.Request.Form

Der vil din data helt sikkert være ... dvs .. kør din app debug mode, og sæt et break point og kig den collection igennem.

// ouT
Avatar billede Syska Mester
12. april 2009 - 18:50 #2
ja ... eller kan der være noget kode som du ikke viser os ... men det tvivler jeg på hvis du kun har overstående i din aspx fil ... og så lidt JS ...

// ouT