Avatar billede futurefreak Nybegynder
11. april 2009 - 21:22 Der er 11 kommentarer

Simpelt program til at lave et SWF eller Flash slideshow

Hej E.

Kender I et godt SWF/Flash program som kan lave en pænt slideshow og hvor filen så kan bruges i Dreamweaver.

Jeg leder efter et program (gerne til 30-50$) som kan følgende:

- indsætte billeder
- lave en fade mellem billeder
- angive baggrundsfarve
- angive TRANSPERANT som baggrund (vigtigt)
- bede om en preloader som kan redigeren efter eget farve-/ deisignvalg
- bede om at navigationskontrol skal kunne fjernes
- border skal kunne fjernes
- loop skal være uendelig

Jeg har desværre ikke råd til CS4 eller Adobe Flash og desuden ville jeg ikke ane hvor jeg skulle starte.

Derfor må der gerne være en "Wizard" eller "how 2 do" med i programmet.

Hvad kan I anbefale?

Vh
Avatar billede CCodam Nybegynder
11. april 2009 - 21:31 #1
Et godt alternativ til Adobe's Flash, er Swish's produkter
http://www.swishzone.com

Deres Swish miniMax koster dog stadig 99$, og altså en del mere end dit budget :/
Avatar billede futurefreak Nybegynder
11. april 2009 - 22:56 #2
Hej CCodam
Har haft fat i Swish før, de gamle versionen og den kunne jeg ikke finde hale og ben i, syntes heller ikke den var nemt at arbejde med, så jeg opgav.
Måske er der en nyere version som er bedre. Må se om demo versionen tillader mig det jeg gerne vil.
Vh F
Avatar billede futurefreak Nybegynder
11. april 2009 - 23:10 #3
Hej igen CCodam
Har kigger på Swish miniMax2 og det kan jeg slet ikke finde ud af.
Så jeg skal bruge et program der har en wizard eller lign. - altså for dummies - før det er noget.
Men tak for hjælpen.
Vh f
Avatar billede ejldk Nybegynder
12. april 2009 - 00:19 #4
prøv at tage et kig på KoolMoves (www.koolmoves.com)
de har både en udgave som hedder KoolMoves og en der hedder KoolWizard, hvor det sidstnævnte burde være præcist det du leder efter!
Derudover kan du prøve begge versioner gratis i 30 dage, (tror jeg det er), så hvis det ikke er noget for dig, sletter du bare programmet. Så kan du jo også finde ud af om du skal have den store eller lille pakke.
Får ikke tjekket tråden igen, så hvis du kunne bruge mit svar til noget, smider jeg bare et svar med det samme, så kan du jo kvittere med point, hvis du lyster...
God påske !
Avatar billede futurefreak Nybegynder
12. april 2009 - 21:12 #5
Hej ejldk

Fik sendt en mail til supporten på koolmoves og koolwizard kan det hele bortset fra en transperant baggrund.

Hmmm ...
Avatar billede ejldk Nybegynder
12. april 2009 - 22:28 #6
okay... er du sikker på at det er muligt at lave flash film med tranparent baggrund ?
Avatar billede futurefreak Nybegynder
12. april 2009 - 22:56 #7
ejldk >>
Øhh - nej da. Ander det faktisk ikke :-) Men man kan jo så meget med alt andet så måske kunne man det også med flash.
Kan kun spørge - men indtil videre er dit svar det bedste jeg har med at gøre.
Vh F
Avatar billede ejldk Nybegynder
12. april 2009 - 23:10 #8
har ihvertfald aldrig set/hørt om flash med transparent baggrund. men man skal jo aldrig sige aldrig.
prøv evt at søg lidt på google, ellers kan du prøve at oprette et spørgsmål herinde, det kan være at der er nogle som har hørt om det...
Avatar billede futurefreak Nybegynder
12. april 2009 - 23:52 #9
Ja, du har nok ret. Det findes nok ikke. Men det idste jeg ikke på forhånd.
Ok, jeg lukker og tak for hjælpen
Avatar billede futurefreak Nybegynder
12. april 2009 - 23:53 #10
Hmmm ... ja, og hvordan giver jeg point. Det er jo år siden jeg sidst har været her på eksperten.
Avatar billede futurefreak Nybegynder
17. februar 2013 - 21:34 #11
Vi prøver at lukke spm.