Avatar billede jily Nybegynder
13. april 2009 - 22:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

#1050 - Table 'active_users' already exists

Jeg er ved at flytte webhotel, og vil i denne forbindelse lave et import af data fra Mysql fra gammel host(i123) til ny host(Wannafind.dk)Linux platform Apache server.

Jeg får imidlertid fejl når jeg prøver at importere data:

#1050 - Table 'active_users' already exists

Tabellerne eksisterer allerede, da de bliver oprettet i forbindelse med installation af CMS programmet ModX. Jeg har tidligere gjort det samme andre steder uden nogle problemer....

Hvordan får jeg importeret alt data uden fejlmeddelser?

Min MySql BackUp fil er bygget op således:

Table structure for table `active_users`
#

CREATE TABLE `active_users` (
  `internalKey` int(9) NOT NULL default '0',
  `username` varchar(50) collate utf8_unicode_ci NOT NULL default '',
  `lasthit` int(20) NOT NULL default '0',
  `id` int(10) default NULL,
  `action` varchar(10) collate utf8_unicode_ci NOT NULL default '',
  `ip` varchar(20) collate utf8_unicode_ci NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (`internalKey`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_unicode_ci COMMENT='Contains data about active users.';

#
# Dumping data for table `active_users`
#

INSERT INTO `active_users` VALUES ('1','admin','1239651111','','93','87.60.112.142');
INSERT INTO `active_users` VALUES ('2','stig','1238963531','','8','83.89.39.6');

#

Som adgang til databasen bruges:  PhpMyAdmin
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2009 - 22:50 #1
Brug af prefix i dine tabel navne for at undgå kollisioner?
Avatar billede CCodam Nybegynder
13. april 2009 - 22:50 #2
Hvis tabellerne allerede er blevet oprettet, så kan du jo bare fjerne selve Create Table delen af din .sql fil

Eller bedre, vælge at slette alt i databasen, og så køre din .sql fil...?
Avatar billede CCodam Nybegynder
13. april 2009 - 22:58 #3
Arhh jeg har misforstået, jeg troede ikke det var 2 forskeliige systemer, men enten som #1 siger, lav prefix på dine tabel navne, eller hør Wannafind om du ikke kan få en extra database :)
Avatar billede jily Nybegynder
13. april 2009 - 23:33 #4
Jamen hvor er i gode! Tusind tak. Jeg slettede blot alle tabeller, hvorefter jeg importerede min fil og det ser ud til at virke efter hensigten! Tusind tak!

Er helt grøn inden for db administration, og ville gerne lige høre at sletning var OK!

Men det ser ud til at fungere fuldstændigt efter hensigten!

Tak!

CCodam - skriv lige et svar så du kan få lidt point!
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 00:25 #5
Så misforstod jeg alligevel ikke, blev ellers lige i tvivl efter jeg så #1's indlæg..

Men det glæder mig at du fik et til at funke :)