Avatar billede nikolan Nybegynder
14. april 2009 - 16:27 Der er 11 kommentarer

Kun hvis celleværdi hvis bestemte celler er udfyldt?

Jeg har ti celler som indgår i en formel (resultatet står i en celle for sig). Men resultatet skal kun vises hvis alle ti felter er udfyldt. Hvis bare én af de 10 celler ikke er udfyldt skal der slet ikke vises noget i resultatcellen. Værdierne i de 10 celler er kun 0 eller 1. Kan det lade sig gøre og hvordan skal formlen starte?
Avatar billede nikolan Nybegynder
14. april 2009 - 16:29 #1
Overskriften skulle være "Kun VISE celleværdi hvis be......"
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 16:37 #2
Denne formel burde kunne bruges til dit formål:
=IF(AND(A1<>0,A2<>0,A3<>0,A4<>0,A5<>0),"DIN UDREGNING HER","")

Jeg har dog kun lige gidet at skrive de første 5 felter, men jeg regner med du forstår konceptet :)

Ellers må du endelig skrive, hvis du får problemer med ovenstående...
Avatar billede kabbak Professor
14. april 2009 - 16:59 #3
=hvis(tæl(A1:A10) = 10;sum(A1:A10);"")
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 17:19 #4
#3 Den går ikke...Eftersom han sagtens kan have fem 0'taller og fem 1'taller, hvilket ville give en sum på 5 og ikke de 10...

Min virkede dog heller ikke efter hensigten, da den tjekkede på 0, som kunne være en af resultaterne...

Denne skulle dog virke:
=IF(AND(A1<>"",A2<>"",A3<>"",A4<>"",A5<>""),"DIN UDREGNING HER","")

Eller hvis du samtidigt kun vil have at den skal komme frem hvis alle de 10 felter er enten 0 eller 1

=IF(AND(OR(A1=0,A1=1),OR(A2=0,A2=1),OR(A3=0,A3=1),OR(A4=0,A4=1),OR(A5=0,A5=1)),"DIN UDREGNING HER","")
Avatar billede kabbak Professor
14. april 2009 - 18:49 #5
Nu var meningen jo at tælle udfyldte celler
tæl(A1:A10)
hvis det giver 10, er alle med tal
og så skulle formlen
sum(A1:A10) udføres, nu ved jeg jo ikke hvilken formel spørgeren har, så det var bare et eksempel.
Avatar billede CCodam Nybegynder
14. april 2009 - 19:00 #6
#5 Du har ret, dog så burde det hedder TÆLV, med V...

Og jeg kan da se, at jeg ikke kan hjælpe folk så meget herinde, da jeg bruger Excel på engelsk, og ikke de danske termer.

#0 Giv pointne til #3
=hvis(tælv(A1:A10) = 10;sum(A1:A10);"")
Avatar billede jkrons Professor
15. april 2009 - 14:20 #7
CCodam->

SUM = SUM
TÆL = COUNT
TÆLV = COUNTA

Du kan finde en oversættelse her:

www.kronsell.net/Download/DanskEngelsk.xls
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 14:40 #8
#7 Jeg siger mange tak :) men ville nu hellere se Microsoft tage sig sammen og gøre det ens over hele markedet, eller i det mindste sådan så alle versioner kan tage de engelske statements...

Det samme problem er der i Access :/
Avatar billede jkrons Professor
15. april 2009 - 15:03 #9
Det tror jeg så aldrig vil ske. Det er bevidst politik, at man skal kunen bruge Officepakken på eget sprog. Nogle lande kræver det ligefrem for at give tilladelse til at produkter sælges i de pågældende lande.

Til gengæld kan du lave et regneark i en dansk version og åbne ddet i en engelsk version uden problemer og omvendt. Det er kun på indtastningstidspunktet at det skal ske i det rigtige sprog.
Avatar billede nikolan Nybegynder
20. april 2009 - 12:44 #10
Mange tak for hjælpen til jer alle. 3# - det virker perfekt. Opretter du et svar?
Avatar billede nikolan Nybegynder
03. januar 2010 - 20:31 #11
Bump