Avatar billede eksperten1 Nybegynder
15. april 2009 - 12:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Jquery funktion fejler i IE7 men ikke i FF3

Jeg har en funktion, som bruger $.get til at hente en xml fil og opdatere en formular ud fra denne.

Funktionen fungerer fint i FF3, men ikke i IE7 ?
I IE7 bliver funktionen kaldt, og jeg kan se i Charles at der også bliver hentet xml filen, men callback funktionen bliver ikke kørt i IE7.

HJÆÆÆLP :-)

kode:
function editPosting(val)
    {
        var f = new Array("korseldato","fragtbrevdato","vognnr","chauffor","fragtbrevnr","postnr","vaegt","bemaerkninger");
        var c = new Array("indbaering","ventetid","tidslevering","genkorsel","lufthavnsgebyr","forgaevesafh","udenkvittering","forgaeves","toldoplag");
        $.get("ajax/ajax.php", { action: "getfragtbrev", id: val, rnd:Math.random } ,function(xml){
              setDivVal("#fbid", $("id",xml).text() );
              for(i=0;i<f.length;i++)
                  {
                    setDivVal( "#"+f[i], $(f[i],xml).text() );
                }
              for(i=0;i<c.length;i++)
                  {
                if( $(c[i],xml).text() == '1')
                    {
                        $("#"+c[i]).attr('checked', true);
                    } else {
                        $("#"+c[i]).attr('checked', false);
                    }
            });
    }

    function setDivVal(div,val)
    {
        $(div).val(val);
    }
Avatar billede olebole Juniormester
16. april 2009 - 01:54 #1
<ole>

Husker du at sætte en HTTP-header øverst i dokumentet?
    <?php
        header("Content-Type: text/xml");

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
16. april 2009 - 01:55 #2
- altså i XML-dokumentet
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
16. april 2009 - 08:10 #3
@olebole - Ja der er sat type på xml repsonse fra serveren.

Der var en fejl - rnd:Math.random - der skulle lige et par () på - men uden det får det til at fungere i IE ??

Andre gode bud ?
Avatar billede eksperten1 Nybegynder
16. april 2009 - 09:18 #4
Hmm - fejlen LÅ nu i XML resultatet, men fejlen var at jeg ved en fejl havde en anden encoding på XML filen, end i selve HTML filen - det betød at IE7 ikke kunne vise resultatet.

Da jeg fjernede encoding fra XML headeren fungerede det fint igen.