Avatar billede kenya1546 Nybegynder
16. april 2009 - 17:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

canon LBP 660 xp kan se printeren men ikke printe

Hej
Jeg har kørt med denne printer og xp i mange år.
Kører med NT driveren uden problemer.
dvs indtil nu.
Jeg kan ikke længere printe.
Jeg ved ikke hvorfor.
Følgende er forsøgt:
Afinstalleret driver, genstartet computer fjernet alle spor af driver, genstartet i fejlsikret tilstand, installeret driver og genstartet comp og printe fra notepad. Handlen er ikke gyldig.

Jeg kan se printeret fra statusvinduet. Den bliver opdateret når jeg åbner/lukker printeren, eller tager kablet ud.

Har prøvet med 3 forskellige versioner af nt driveren jeg har fundet samt den originale.

Al hjælp er velkommen.
Skriv hvis i skal have yderligere info.
XP sp3
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. april 2009 - 14:20 #1
NT4 drivere er "kernedrivere", der er ret svære at få til at køre på XP.

Men siden det har kunnet lade sig gøre tidligere, burde det jo igen....

...Dog tænker jeg på - XP SP3. - Det er ikke sådan at den holdt op med at virke, samtidig med at du installerede SP3?
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
28. april 2009 - 10:51 #2
Nu siger du godt nok noget om sp3,, hmm. kan faktisk ikke huske hvornår sp3 kom frem?
Det er ikke så tit jeg printer, men det er irriterende at den ikke virker når den har gjort det før.
Måske er det muligt at prøve at installere en virtuel pc og se om den kan printe ud derfra.
Det som undrer mig mest er at computeren jo fint kan kommunikerer med printeren, og vise hvornår jeg har fjernet patronen, eller fjernet papiret.
Den vil bare ikke printe.
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
06. maj 2009 - 17:50 #3
Nu har jeg fået installeret xp på en virtual machine. Og med den kørende på min pc kan jeg printe ud, altså virtuel computer kan printe ud via  fysisk computers lpt port, med de samme drivere.
Nu skal den virtuelle maskinen bare opdateres til xp sp3 så må vi se om det er det
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
06. maj 2009 - 18:04 #4
nå manglede kun sp3 på den installerede version.
OG..
Printeren kører fint dog kan den ikke skrive hele siden ud pga hukommelses probs men den virker altså printeren.
SÅ sp3 er ikke problemet.

Nu står jeg så overfor enten Formatering... ELLER fejlfinding.

Bud på hvor jeg skal lede, hvor det er gået galt?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. maj 2009 - 08:59 #5
Det mest tilfredsstillende er selvfølgelig fejlfinding... - smart tænkt, iøvrigt, med den virtuelle maskine.

Nå - så skal vi have børnelærdommen i brug igen....

1. Tag printeren fra.
2. Slet printeren fra printermappen.
3a. Har du andre printere du ikke vil slette, skal du i printermappen vælge "Filer", "Serveregenskaber", Drivere fanebladdet. Slet nu de drivere du ikke bruger. Brokker den sig over, at driveren er i brug, skal du først genstarte din PC.
3b. Har du ikke noget imod at slette øvrige printere, kan du med fordel slette alle driverfilerne/mapperne fysisk i mappen c:\windows\system32\spool\Drivers\ - og specielt i undermappen w32x86\2 (mappen 2 indeholder NT4 drivere - mappen 3 indeholder W2K/XP drivere)
4. Genstart PC´en
5. Installer printerdriveren på ny.

Virker det stadig ikke, er der et lille ekstra step i registreringsdatabasen - men det er sædvanligvis ikke nødvendigt.
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
08. maj 2009 - 15:38 #6
Okay gjort som du foreslog
Og lavede en genstart efter det hele.
installerede på ny
og no go, samme "fejl"
Ved forsøg på udskriv testside kommer der
testsiden kunne ikke udskrives, vil du have udskriftsdeling til at hjælpe dig? handlingen kunne ikke udføres.
ved udskrivning fra notesblok
handlingen er ikke gyldig
ved udskrivning fra mit mail program - eudora
fejl, linje 2032
der opstod en udefineret fejl. webstedet indeholder fejl, der muligvis bla bla bla.
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
08. maj 2009 - 15:44 #7
[IMG]http://i292.photobucket.com/albums/mm16/wookies-revenge/printerikkeklar.jpg[/IMG]

[IMG]http://i292.photobucket.com/albums/mm16/wookies-revenge/printerklar.jpg[/IMG]
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
08. maj 2009 - 15:48 #8
Okay forsøget virkede ikke med at indsætte billeder :-)
Her er ss af printeren klar
http://i292.photobucket.com/albums/mm16/wookies-revenge/printerklar.jpg

Og printer ikke klar.
http://i292.photobucket.com/albums/mm16/wookies-revenge/printerikkeklar.jpg

som du kan se er der fin forbindelse til printeren.
VIL bare ikke printe ud, andet end fra virtuel comp.
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
08. maj 2009 - 16:05 #9
http://members.shaw.ca/bsanders/CleanPrinterDrivers.htm

jeg fulgte alt det her..
Men kan stadig ikke skrive ud hvis det giver nogen mening
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. maj 2009 - 12:51 #10
Som jeg ser det, har du (hvis du har været i registreringsdatabasen, som de foreskriver i den "manuelle" version) gjort hvad du kunne.

Så tror jeg ikke længere på det er driverinstallationen der er problemer med - så er det mere sandsynligt at der er noget firewall, antivirusprogram eller andre "eksterne" applikationer der blokerer for printet.
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
10. maj 2009 - 18:45 #11
Jeg prøver lige med deaktivering af kaspersky og ALT andet jeg kan komme i tanke om, og så skriver jeg resultatet.
Jeg er ikke helt ny hvad angår regedit og jeg har fulgt vejledningen til punkt og prikke.
Men prøver da lige en deaktivering af diverse ting.
Og skal nok huske at deaktivere en ting af gangen og forsøge :-)
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
17. maj 2009 - 08:45 #12
Alt blev forsøgt deaktiveret MEN lige lidt hjalp det.
Til gengæld så virker printeren fint nu efter format c: :-)
Tak for forsøg på hjælp.
smid et svar til point, du forsøgte jo trods alt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. maj 2009 - 12:41 #13
Nej tak, det er i orden.

Men jeg kører efter ingen løsning=ingen points :-)

Godt du fandt en løsning - træls det skulle være så besværligt....
Avatar billede kenya1546 Nybegynder
17. maj 2009 - 16:44 #14
Helt iorden. Jeg lukker tråden her