17. april 2009 - 21:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC "fryser" og blæser larmer meget

Jeg kan ikke starte Windows op, og når jeg prøver at reinstallere Windows "fryser" den midt installationen, blæseren larmer meget mere end normalt, og jeg er nødt til at tage strømmen. Det samme sker, når jeg prøver at boote med en Linux CD (Knoppix). Når jeg starter op og checker BIOS, larmer blæseren ikke. Der kører den som normalt.
17. april 2009 - 21:17 #1
Nogle gange vil den end ikke starte op i BIOS efter en omgang, hvor blæseren har larmet meget.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. april 2009 - 21:19 #2
Hej..

Prøv følgende i din BIOS og "(DISABLED)" følgende som du kan finde --- "Cool´n´Quiet Support" + "Spread Spectrum" + "Stop Unused PCI Slot Clock" + "Dynamic Overclocking" + "Hard Disk S.M.A.R.T." + "Halt on Keyboard Error" + "USB Legacy Support" + On-Chip SATA-IDE Controller "BootROM function(kun hvis du ikke kører på RAID system" + On-Chip LAN Controller "BootROM fuction" + "On-Chip LAN P.M.E"...
17. april 2009 - 21:26 #3
Stationær eller bærbar ?
17. april 2009 - 21:46 #4
Det er en stationær, en Dell GX280
17. april 2009 - 21:46 #5
OK, jeg prøver at disable de ting i bios'en
Avatar billede Henrik_JS Nybegynder
17. april 2009 - 22:35 #6
Prøv at tage dine ram ud så du kun har en blok, det kunne være fejl på dine ram, husk at prøve med en anden blok ram også.
20. april 2009 - 09:14 #7
Jeg fandt ud af, at det var en defekt CPU-køler, der skabte problemet. Men tak for forslagene.