Avatar billede bundgaard Nybegynder
22. april 2009 - 08:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Logon-script opdaterer ikke

Er ikke sikker på, at det er den rette kategori.. men here goes :)

Jeg er i øjeblikket ved at lave et logonscript, der opretter en fil på et bestemt share med info om brugerens hardware. Selve scriptet kører fint, men under testen lavede jeg disse:

Wscript.echo "Der er blevet oprettet en fil på dit skrivebord (HWINFO_" & strLastUser & ".txt)"
Wscript.echo "Venligst send denne fil til min@mail.dk - det er vigtigt!"
Wscript.echo "På forhånd tak og fortsat god dag!"

I første version gemte den filen på skrivebordet, og der blev jeg nødt til at lave disse tre bokse, så folk blev klar over, at filen skulle sendes til mig. Det er dog nu ændret, så den automatisk gemmer på et shared drev. Men selvom jeg fjerner disse tre linjer ved at udkommentere dem med et ', så kommer de stadig frem. Det forstår jeg virkelig ikke :< Det skal lige nævnes, at dette script pt. bare er lagt ind under "logon script" i min profil.

Samme problem har jeg med et gammelt script, der er fra før min tid. Det sletter alle netværksdrev og sætter dem op igen og kommer frem med tre forskellige bokse.. "navn" "opsætter drev" "opsætning fuldført", eller noget i den stil. Dette script er sat op via GPO.

Der har jeg også forsøgt bare at udkommentere de tre linjer, men når jeg så efterfølgende logger på en testmaskine, sker der absolut ingenting. Eller jo, scriptsne kører som de altid har gjort uden at registrere mine ændringer :(

mit script ligger i:
C:\WINDOWS\SYSVOL\sysvol\domainname\scripts

Og det gamle ligger i:
\\domainname\SysVol\domainname\Policies\{36C1665E-6CB6-4903-ABD6-846D63BAD9C5}\User\Scripts\Logon

Skal måske lige nævnes, at serveren er en 2k3 og klienten er en XP.

Er der noget jeg overser her? Burde det ikke blive opdateret med det samme, jeg trykker på "Gem"? Eller skal det først 'rulles ud' så at sige?

Mvh
Thomas
Avatar billede bundgaard Nybegynder
22. april 2009 - 08:44 #1
Nu har jeg endda slettet Wscript.echo linjerne helt fra mit script.. og det dukker stadig op. Det fatter jeg virkelig ikke :(
Avatar billede bundgaard Nybegynder
22. april 2009 - 09:09 #2
Det bliver mere og mere underligt det her..

Jeg genstartede en testpc, og nu er den gået tilbage til den gamle version, hvor den opretter en fil på skrivebordet?! :(

Er der andre steder hvor scriptet bliver gemt ned i SYSVOL\sysvol\domænenavn\scripts?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
22. april 2009 - 09:59 #3
Jeg mangler stadig lidt hjælp her..

Nu har jeg fået "mit" script til at opføre sig ordentligt. Nu vælger test-pc'en at køre det ANDET script forkert, så den nu kører den nye version af mit og den gamle version af det gamle. istedet for at køre de to nye, som jeg har lavet :<
Avatar billede bundgaard Nybegynder
22. april 2009 - 12:43 #4
jeg lukker her.. et par timers tålmodighed var åbenbart alt hvad der skulle til.