Avatar billede ravencmp Novice
23. april 2009 - 10:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IE Sikkerhedsproblem

Hej folkens

Jeg har brug for lidt hjælp her, jeg har et script som skal starte på min maskine så den fjerner toolbar og tilpasser vinduets str., her er min kode (lettere  censureret af sikkerhedshensyn):

<html>
<head>
<title>test</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
<script language="JavaScript">
window.open('http://0.0.0.0/terminal/browser_terminal.lhtml', 'vindue', 'width=399,height=209');
window.close();
</script>
</body>
</html>

Når jeg gemmer dette som en HTML fil og starter den på min maskine (som IKKE kan køre andet end IE6), starter IE op med en gul linje:

Internet Explorer har begrænset denne fil i at vise aktivt indhold, der evt. ville kunne få adgang til din computer, for at hjælpe med at bsekytte din sikkerhed. Klik her for indstillinger...

Hvis jeg klikker på den og vælger Tillad blokeret indhold, spørger den:

Tilladelse af aktivt indhold som scripts og ActiveX-objekter kan være nyttigt, men aktivt indhold kan også skade din computer.
Er du sikker på, at du vil tillade filen at køre aktivt indhold?

Hvis jeg så svarer Ja til dette spørger den:
Denne webside prøver at lukke vinduet. Vil du lukke vinduet?

Når jeg SÅ svarer Ja så lukker den vinduet og åbner den fil jeg oprindelig ville åbne.

Kan jeg enten via indstillinger i opsætning af computeren eller via scripting rette det til så jeg får færre dialogboxe og færre musklik ?
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 10:30 #1
#0 Kan du ikke i Internet Indstillinger under Sikkerhed, sætte sikkerheden ned til lav for lokalt intranet? :)
Avatar billede ravencmp Novice
23. april 2009 - 11:18 #2
desværre er allerede testet,d et ændrer ikke ved noget.
Stadig samem fejl/dilaogboxe og mega mange muse-klik, hjæææælp :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 11:21 #3
#2 Dvs at den stadig kommer med Allow Active X ting, hvis både Internet og Lokalt Intranet er sat til lav?
Avatar billede ravencmp Novice
23. april 2009 - 11:34 #4
jeps
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 12:18 #5
#4 Hvad hvis du går inde under Internet indstillinger -> Sikkerhed Vælger Internet/Lokalt Intranet -> Brugerdefineret niveau... -> Under ActiveX-objekter og plug-ins sætter alle til "Aktiver" :)
Avatar billede ravencmp Novice
23. april 2009 - 12:55 #6
også forsøgt, stadig uden held
Avatar billede ravencmp Novice
16. oktober 2010 - 22:34 #7
Intet brugbart indlæg modtaget desværre :( derfor lukkes tråden