Avatar billede heeelp Nybegynder
28. april 2009 - 21:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

IMAP konto i Outlook

Jeg har en gmail som jeg bruger som samlingspunkt for mine forskellige emailadresser (privat, arbejde mv). Det virker rigtig godt. Gmail er sat op til at filtrer de forskellige emails i mapper så jeg kan se hvilke mails der er sendt til hvilken emailadresse. Jeg har sat outlook op til Gmail kontoen via IMAP og dette virker fint.

Mit problem består i at Outlook opfatter min IMAP gmailkonto som en ekstra konto så der er kommet en ny indbakke, sendte beskeder mv. Se nedderste røde ring: http://img411.imageshack.us/img411/8558/outlook.jpg

På grund af andre programmer har jeg brug for at Outlook opfatter kontoen som en normal Outlook email, således alle mails bliver sat ind i den øverste røde ring (dog stadig opdelt i de 3 undermapper, 1 samlet indbakke samt gmails sendte beskeder).

Jeg bruger Outlook 2007 på denne computer, men skal have sat samme system op til Outlook 2003 også. Hvordan får jeg gmail IMAP kontoen til at optræde som en normal Outlook konto?

Da jeg samler flere mails i min Gmail konto har jeg sat gmail op til at kunne vælge hvilken af emailadresserne jeg skal have som afsender inden jeg sender en mail. Hvordan sætter jeg Outlook 2007 og 2003 op til at kunne vælge mellem de samme emailadresser som afsender?
Avatar billede falster Ekspert
29. april 2009 - 01:13 #1
Umiddelbart vil jeg sige, at det ikke kan lade sig gøre. De øverste - private og lokale - mapper er af en anden karakter end IMAP-kontoens mapper.

Det vil se lignende ud i Outlook Express eller Windows Mail.

Men kigger meget gerne med, hvis der skulle komme en løsning.
Avatar billede heeelp Nybegynder
29. oktober 2012 - 10:53 #2
Der kom desværre ingen løsning. Jeg lukker derfor spørgsmålet.