Avatar billede regstar Nybegynder
29. april 2009 - 00:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Iphone-, blackberry-, HTC-webuser

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan man på sin hjemmeside kan registere om en besøgende er normal pc/mac-bruger eller en mobileweb-bruger. Således at coden genkender nogle ting, og automatisk sender brugeren videre til den side der optimalt fungerende.

Mere specifikt tænker jeg at hvis nu gå ind på youtube, gennem min iphone, så registere siden autoamtisk at jeg at iphonebruger og slår over på en mobile-youtube side, der ikke er så grafiktung, som den pc/mac-versionen af youtube. Så jeg har to synkront kørende sider; almindelig- og mobil-side

Er det til at forstå?

Jeg forestiller mig at jeg gerne kunne tænke mig at installere joomal til pc/mac-bruger. Og når man så logger på siden gennem iphone, blackberry eller andre web telefoner, så bliver man automatisk omstillet til den mobile-side.

Håber der nogen der kan lede mig hen i den rigtig retning. Jeg har selv søgt på nettet, men da jeg ikke er så programmeringskynding, så håber jeg nogle programmeringseksperter kan lede mig i den retning hvor jeg skal søge. Hvad jeg evt. skulle søge efter. Om det jeg søger hedder noget specifikt osv.

På forhånd tak.
/Regstar
Avatar billede htmlpower_karlmarx Nybegynder
29. april 2009 - 00:09 #1
Hej regstar

Det kan løses på flere forskellige metoder.
Man kan gøre det med javascript.
Gennem server side scripts som f.eks. php.
Gennem selve serveren f.eks. apache.

På hvilket niveau er du interesseret i at løse problemet?
Avatar billede regstar Nybegynder
29. april 2009 - 10:58 #2
Hej Htmlpower_karlmarx,

Hvilken af de tre løsninger er nemt at sætte op. Jeg har godt nok noget kendskab til PHP, men ikke det helt store. Javascript kan jeg også godt finde ud, men igen i meget begrænset omfang. Og apache, det vil jeg helst ikke ud i.

Så enten javascript eller php. Hvad end der er nemmest :)

/Regstar
Avatar billede computerlab Nybegynder
29. april 2009 - 16:21 #3
Du kan måske bruge denne plugin til Joomla:

PDA-plugin for Joomla! 1.5
http://joomup.com/blog/2007/10/20/pdaplugin-joomla-15/

Mvh
Brian
Avatar billede regstar Nybegynder
30. april 2009 - 01:34 #4
Hej Brian,

kender godt det plugin. Men det var ikke min oprindelig spørgsmål. Jeg leder efter en code/script, den har henvise brugeren til enten den normale side eller pda-versionen siden automatisk.

Men ellers tak

/Regstar
Avatar billede computerlab Nybegynder
30. april 2009 - 09:11 #5
Hej Regstar

Det var min opfattelse at indstillingen "PDA for PDA-user-agents" = "yes" i dette modul netop sørgede for dette.

Mvh
Brian
Avatar billede regstar Nybegynder
02. maj 2009 - 01:33 #6
Hej,

jeg fandt en anden løsning. jeg bruger nu wordpress, med dette plugin: http://iwphone.contentrobot.com/ lige det jeg havde brug for. men tak til jer begge.

eftersom, det kun er brian der har lagt et svar er pointene hans.

tak igen
/regstar