Avatar billede kims0809 Nybegynder
06. maj 2009 - 14:09 Der er 8 kommentarer

Pege domæne til andre NS servere?

Hej

Jeg har et .com domæne hos GratisDNS, jeg har så en host som gerne vil styre DNS for mig, men jeg vil meget gerne nemt kunne fjerne muligheden for at hosten kan dette.

Jeg har fået opgivet 2 NS servere som jeg skal penge mit domæne hen på hvorefter de vil pege videre til den webserver som de mener jeg skal have mit site på.

Hvordan sætter jeg dette op på gratisdns?
Avatar billede morpheus Nybegynder
06. maj 2009 - 14:26 #1
Først og fremmest... Hvilket TLD drejer det sig om? (.dk, .net, .com etc.)
Avatar billede kims0809 Nybegynder
06. maj 2009 - 14:34 #2
som jeg skrev, .com ;-)
Avatar billede morpheus Nybegynder
06. maj 2009 - 14:51 #3
min fejl...

Du sætter vel dine NS records til at pege på de ip adresser du har fået af din host.
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. maj 2009 - 14:53 #4
https://ssl.gratisdns.dk/whoischangeNEWi.phtml - Indtast dit domain og skift NS for domænet.

Derefter indtaster du de nye
Avatar billede kims0809 Nybegynder
06. maj 2009 - 15:31 #5
nej jeg kan nemlig ikke bare sætte den til at pege på en IP adresse til fx webhotellet, dette vil fx være en A record, og jeg mener ikke man kan bruge dette når det er en pegning til en anden DNS server.
Avatar billede kims0809 Nybegynder
06. maj 2009 - 15:32 #6
>> Bacardil:
Jeg prøver så må vi se hvad der sker. Havde håbet på det måske var lidt mere overkommeligt, altså at man bare kunne lave en pegning, men det her går nok.
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. maj 2009 - 17:01 #7
Man kan ikke bare lave en pegening, der skal man ændre nameserverne hos den udbyder som gratisdns bruger og det kan du så ikke selv gøre mere end via den formular :)
Avatar billede osdata Nybegynder
06. maj 2009 - 17:12 #8
Hvis du vil beholde det hos GratisDNS men lade de andre styre dns skal du sætte dem op som hidden primary dns hos gratisdns.

Ole Stanstrup
O.S. Data