Avatar billede mereviden Nybegynder
08. maj 2009 - 03:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Adresseliste/Word: "hvordan redigerer jeg i mine adresser i adresselisten ?"

Jeg laver brevfletning i Word. Jeg har naturligvis oprette en "liste" (adresseliste) som jeg fletter sammen med mine forskellige dokumenter.
I min adresseliste står felter som f.eks. navn, adresse, postnr, by, antal, beløb med moms o.s.v. o.s.v.

Fra tid til anden skifter nogle af mine personer i adresselisten jo adresse el.lign.
Mit spørgsmål er:
HVORDAN kommer jeg IND i min adresseliste for, at rette f.eks. en adresse på een af mine "medlemmer".
Kan jeg åbne adresselisten inde fra word og i så fald HVORDAN eller skal jeg have fat i filen på en helt anden måde ????

Håber nogen "derude" kan sende mig et svar.....
Hilsen Gitte
Avatar billede mereviden Nybegynder
08. maj 2009 - 03:16 #1
UPS...glemte lige at fortælle.....Jeg bruger WORD 2007
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. maj 2009 - 12:34 #2
Hvor har du gemt adresserne? Hvis de er gemt i f.eks. en Word-, Excel eller Access-fil, kan du åbne filen (datakilden) med adresserne i det program, den er lavet i. Lav rettelserne og gem filen.

Hvis du har et dokument åbent, som er knyttet til din datakilde, kan du også lave rettelser direkte fra Word:

1. Vælg fanen Forsendelser og klik på "Rediger modtagerliste" i gruppen "Start brevfletning".

2. I dialogboksen "Brevfletning - modtagere" vises navnet på din datakile i den lille rude nederst til venstre. Klik på navnet og klik derefter "Rediger".

3. I dialogboksen "Rediger datakilde" kan du nu rette/tilføje/slette efter behov. Klik OK, når du er færdig. Svar ja til at gemme ændringerne i datakilden.
Avatar billede mereviden Nybegynder
09. maj 2009 - 00:39 #3
ååååå du er simpelhen en "perle"... Tusinde tak for hjælpen. Nu står det "soleklart" hvordan jeg skal gøre.... Tak.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
09. maj 2009 - 00:46 #4
Velbekom. Du har givet point til dig selv, og det var måske ikke meningen ;-)
Avatar billede mereviden Nybegynder
09. maj 2009 - 22:52 #5
Point til mig selv....NEJ det var bestemt ikke meningen. Jeg fjumrer vist lidt rundt "herinde" Sorry !
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
09. maj 2009 - 22:57 #6
Det sker der jo nok ikke noget ved. Jeg kan ikke lave et svar - sikkert fordi du allerede har accepteret dig eget svar.