Avatar billede michaelfp Nybegynder
13. maj 2009 - 13:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvordan er det man overføre flere variabler mellem asp sider?

hej eksperten,

jeg har side 1.asp som kalder side2.asp
Fra side 1 ønsker jeg at kalde side 2 f.eks via link
som <a href="http://www.carmagic.dk/bestil.asp?bestildel=<%=clng(request("navi"))%>" TARGET="_blank"> Køb/bestil denne chip [incl.lodning og montering]</a>

Jeg vil bare overføre to eller flere variabler fra side 1 til side 2 a.la
<a href="http://www.carmagic.dk/bestil.asp?bestildel=<%=clng(request("navi"))%>&odt=4" TARGET="_blank"> Køb/bestil denne chip [incl.lodning og montering]</a>

Hvis jeg gør det som skrevet, kan odt ikke hentes med session("odt") men bestildel fungere perfekt??
Avatar billede softspot Forsker
13. maj 2009 - 14:05 #1
odt skal da også hentes med request("odt") og ikke session("odt")... eller er det noget jeg har misforstået ifht. dine ønsker??
Avatar billede michaelfp Nybegynder
13. maj 2009 - 15:17 #2
hej softspot,
nej du har forstået det rigtig nok, men problemet tror jeg er, at syntaxen i linket <a href="http://www.carmagic.dk/bestil.asp?bestildel=<%=clng(request("navi"))%>&odt=4" TARGET="_blank"> Køb/bestil denne chip [incl.lodning og montering]</a>

er forkert?? Hvis jeg skriver request("odt") på siden bestil.asp så returnere den ingen ting!!
Avatar billede softspot Forsker
13. maj 2009 - 15:42 #3
Umiddelbart ser der ikke ud til at være noget galt med syntaksen af selve linket. Hvad står der helt konkret i adressefeltet når du klikke på linket i din browser?
Avatar billede michaelfp Nybegynder
13. maj 2009 - 16:02 #4
softspot:
der står http://www.carmagic.dk/bestil.asp?bestildel=5&odt=3

du kan faktisk se det selv på www.carmagic.dk, vælg chiptunig øverst til højre og væg derpå audi A4 chippen :-)
Avatar billede softspot Forsker
13. maj 2009 - 19:10 #5
Hmm... jeg synes ikke rigtig jeg kan se nogen url der har det format du skriver om. Jeg har navigeret mig frem til denne url:

http://www.carmagic.dk/deloversigt.asp?modelid=31

og når jeg lader musen hvile over linket "Chiptuning" i tabellen, så står der:

http://www.carmagic.dk/visdeloversigt.asp?katid=21

i statuslinien. Det er altså ikke det link du hævder, så derofr vil jeg vove den påstand, at du ikke får bygget linket korrekt op på den side der linker til bestil.asp... :-)
Avatar billede softspot Forsker
13. maj 2009 - 19:15 #6
OK, jeg fandt lige frem ti len side der ser lidt mere korrekt ud:

http://www.carmagic.dk/visreservedel.asp?navi=5

Når jeg herfra klikker på det nederste link (det hvor odt er med som parameter), kan jeg godt se der ikke er meget forskel fra et af de to andre (uden odt-parameteren).

Du bliver nok nød til at vise noget kode fra bestil.asp, så vi kan se hvad det er du forsøger at gøre i selve siden, for det ser ud til at der er noget galt i aflæsningen af de parametre som sendes til bestil.asp.
Avatar billede michaelfp Nybegynder
13. maj 2009 - 19:23 #7
softspot: indtil videre gør jeg faktisk ingenting med "odt" i bestil.asp!!
jo jeg har bare søgt at få variabelværdien vist med
<Tr>
<Td><font face="Verdana" size="2"><b>Mærke:</b></font>&nbsp;<%=request("odt")%></td>
</Tr>

variablen "bestildel" virker perfekt - problemet er variabel to, kaldet odt. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede softspot Forsker
13. maj 2009 - 22:18 #8
Umiddelbart ikke noget (på grundlag af den kode du viser). Den burde udskrive værdien af odt, hvis den findes i url'en...

Hvis jeg klikker ind på denne url: http://www.carmagic.dk/bestil.asp?bestildel=5&odt=3

så ser jeg da også der står

Mærke: 3

så det fungerer vel godt nok...(?)
Avatar billede michaelfp Nybegynder
13. maj 2009 - 22:56 #9
softspot - tak fordi du vækker mine trætte øjne :-) Man kan jo stirre sig blind eller misse at kigge det rigtige sted - hvor dum/blind er det tilladt at være? Smid en svar og tak for hjælpen :-)
Avatar billede softspot Forsker
13. maj 2009 - 23:09 #10
Velbekomme :-)
Avatar billede softspot Forsker
14. maj 2009 - 13:45 #11
Tak for point :-)