Avatar billede nicer Nybegynder
14. maj 2009 - 18:58 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Lyd fra PC til TV

Hey Eksperter :)

Jeg har netop fået mit Sony 37" V5500 ind af døren :)

Derfor skulle jeg jo lige teste med overførsel af billede + lyd.

Jeg har et DVI -> HDMI (da jeg ikke har HDMI i mit GFX kort) og opløsningen er kanon, men når jeg kommer til lyden, så kommer det mærkelige...

Jeg har taget mit stik fra mit 5.1 sæt, hvor der er grønt, sort og gult stik i hver ende. Når jeg sætter det grønne stik i min bærbare og ligeledes i PC lyd indgangen på TV'et kommer der lyd ASAP. MEN! Her kommer det meget mærkelige... Når jeg laver samme nummer med min stationære, så gider den ikke give mig noget lyd ?

Hvor er det lige, det går galt ? :S
Avatar billede Computergeek Nybegynder
14. maj 2009 - 19:01 #1
Det kan være at di stationere computers lydkort ikke understøtter den lydformat der i fjernsynet... f.eks. dolby 5.1. og en bærbar er jo også bygget til at kune overføre billeder o.s.v. til et fjernsyn..
Avatar billede nicer Nybegynder
14. maj 2009 - 20:04 #2
Realtek ALC 883, 8-channel High-Definition Audio CODEC <-- Noget siger det fint skulle kunne klare det O_O

Eller ?
Avatar billede Fireaim1 Nybegynder
16. maj 2009 - 16:51 #3
Det kan jo også være lydkortet hvis det endten er defekt eller bare for gammelt til at køre det
Avatar billede nicer Nybegynder
17. maj 2009 - 20:29 #4
Afspillede lige en dvd film med 5.1 lyd og den ville ikke afspille stemmerne på personerne, før jeg satte lyden til 2.0, så det er nok lydkortet der er crap, selvom det ikke burde :-/

Computergeek og Fireaim1 lig et svar, så deler i point
Avatar billede Computergeek Nybegynder
18. maj 2009 - 09:55 #5
ok
Avatar billede Fireaim1 Nybegynder
22. maj 2009 - 18:27 #6
ok
Avatar billede Koeppen Nybegynder
22. maj 2009 - 18:35 #7
du kan evt. slette din lyd driver og installere igen.
Avatar billede nicer Nybegynder
29. maj 2009 - 15:45 #8
Har fundet ud af, at det åbentbart ikke er et 5.1 lydkort alligevel :/