Avatar billede hr__hallandsen Nybegynder
14. maj 2009 - 21:30 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Stor, tom ISO-fil

Hej. Ville prøve at installere følgende opdatering på min pc,

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-63685

men jeg kan ikke se indholdet i ISO-filen.

Er det kun et problem jeg har, og hvis ikke, ved nogen så, hvad der er i vejen?

/HALLANDSEN/
Avatar billede nissen2630 Novice
14. maj 2009 - 21:36 #1
Den er absolut ikke tom.

Den skal bare brændes på cd eller køres med et af de programmer der simulere en cd/dvd
Avatar billede hr__hallandsen Nybegynder
14. maj 2009 - 21:53 #2
Har både prøvet at brænde den med en virtuel CD-RW brænder, åbne den med WinRAR og åbne den med PowerISO ... uden resultater
Avatar billede nissen2630 Novice
14. maj 2009 - 22:04 #3
Jeg har ikke ISOBuster installeret med den skulle gerne virke.
Selve ISO filen er ikke tom. Åbnede den i Notepad++ og så der var masse data i den...Blandt andet noget der ligner en boot sektor
Avatar billede hr__hallandsen Nybegynder
14. maj 2009 - 22:12 #4
Jep, i Notepad er det i hvert fald ikke tom.

Prøver at brænde den ned på en cd i morgen og se hvad der sker.
Avatar billede osigaard Nybegynder
14. maj 2009 - 22:17 #5
Du skal lige læse og forstå fwsh24en.txt
Bræd ISO filen med et brændeprogram der lader dig brænde ISO.
Boot op på den nyligt brændte CD.
Denne boot-CD, vil kontrollere dit system.
Uddrag fra fwsh24en.txt:
What This Package Does
This utility will examine your system configuration and detect all
2.5 inch SATA Hard Drives (HDD) installed in your ThinkPad.
SATA (Serial AT Attachment) is a new interface for storage devices.

The utility will then check the firmware revision of the hard drive and judge whether
your system requires a firmware update or not.  If required, it will
prompt you to run the appropriate firmware update program for your drive.

This package is compiled into an ISO format, which is compatible with
CD writing software such which supports and ISO format image file, and
writable to a CD-R or a CD-RW disc.

A written CD-R or CD-RW disc will be bootable.  It will boot from
your ThinkPad Optical Disc Drive(*) and run the update utility program.
  * Your ThinkPad may need to change the boot device setting to boot from an
    Optical Disc Drive. (See the "Prepare boot device" section in this document)
Avatar billede hr__hallandsen Nybegynder
17. maj 2009 - 15:50 #6
Nu forstår jeg, hvad I mener. Der er ingen filer i ISO-filen fordi, det hele ligger i bootsektoren!

Svar løs ...
Avatar billede hr__hallandsen Nybegynder
18. maj 2009 - 21:09 #7
Det var en opfordring. Læg endelig nogle svar ...
Avatar billede nissen2630 Novice
18. maj 2009 - 21:53 #8
Hermed et svar :-)
Fik du det til at virke ?
Avatar billede osigaard Nybegynder
18. maj 2009 - 22:22 #9
Et svsar!
:-)
Avatar billede hr__hallandsen Nybegynder
18. maj 2009 - 22:26 #10
Det virker fint :)