Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2009 - 11:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

clickTAG og link

Hej,

Jeg har lavet et banner hvor jeg har 3 billeder der roterer.

Jeg vil gerne lave så hvert af disse billeder har deres eget clicktag og URL/link lavet i AS3.

Har ikke kunnet finde nogle steder hvor dette er præcis beskrevet så nu spørger jeg lige her.

Tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2009 - 11:55 #1
Update:

Jeg har nu lavet 3 "usynlige knapper" som skal fungere som linket til hvert billede. På hver af de 3 frames har jeg indsat følgende link action:

Link1_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, myButtonFunction);
function myButtonFunction(event: MouseEvent) {
    var request:URLRequest = new URLRequest("http://flashgameu.com");
    navigateToURL(request);
}

Dette virker fint. Hvert billede har nu deres eget link. Er det muligt at flette noget Clicktag kode ind i ovenstående så kundens Adserver kan registrere alle kliks der kommer ind og se hvilket billede klikket tilhører?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2009 - 14:22 #2
Jeg fandt denne kode hvor clicktag indgår, men ved ikke helt om den virker:

var _url:String = "http://www.test.com";

if (LoaderInfo(root.loaderInfo).parameters.clickTAG)
{
    _url = LoaderInfo(root.loaderInfo).parameters.clickTAG;
    Bali_btn.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, handleMouse);
}

function handleMouse(event:MouseEvent):void
{
    navigateToURL(new URLRequest(_url), "_blank");
}

Når jeg kører en Test Movie går den ikke til linket http://www.test.com når jeg klikker på billedet. Og der er ikke nogen fejl i Output så kan ikke se der er noget galt.
Er der noget galt her?
Avatar billede thomb_p Nybegynder
20. maj 2009 - 01:10 #3
Tja, kan ikke lige se hvad du skal bruge 3 clickTAGs til i en flash-movie.

clickTAG, bruges som bannere på diverse sites og gør at de via html koden kan give flashen et link og der plejer at være et link til en tracker site der smider en videre.

Hvis du bare vil lave 3 links på 3 billeder, så skal du udskifte dem på en eller anden måde og det nemmeste vil være at lave et array eller to med de informationer der er til billedet og links, og så ændre i det movieClip hvor billedet og button ligger, eller ændrer en var i en funktion så at linket ændres i takt med billedet.

ang. Billede klick tracking: Det er ikke muligt som sådan, da IE, FireFox & safarie opfører sig forskelligt og clickTAGs er wrappet i et <a>

Løsningen er nok nærmere noget AjaX der skifter banneret og clickTAG linket ud for dig
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2009 - 11:38 #4
Okay. Tror jeg har en idé til hvordan det kan løses så.

Er der mulighed for at nulstille variabler og funktioner i AS3? Jeg har det her script jeg gerne vil bruge flere steder og hvis variablerne og funktionerne er brugt flere steder så brokker den sig over det når jeg kører en Test Movie.

Jeg har prøvede at tilføje følgende i bunden af scriptet men det virker ikke rigtigt:

_url = undefined;
handleMouse = undefined;