Avatar billede jk501 Nybegynder
22. maj 2009 - 10:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Canon IP4000 - vil ikke tænde

Min "gamle" pålidelige IP4000, som jeg "næsten" elsker over alt på jorden, er muligvis afgået ved døden.

Hvem kan hjælpe med kunstig åndedræt?

Den har altid virket upåklageligt, men i går, lige efter en udskrift, slukkede den af sig selv, og nu kan jeg ikke tænde den igen.

Hvis jeg tager strømmen helt af den, sætter strøm på igen, så kan jeg lige nå at få lys i tændknappen i 1 sek. inden den går ud igen, og så er den helt død igen, indtil jeg tager strømmen helt fra igen.

Har engang hørt et rygte om, at når man havde udskrevet en hel del, så ville noget sådant ske. Nogen det kender til det, og evt. baggrund, og endnu bedre en løsning?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. maj 2009 - 10:06 #1
Uden at have den i hånden, kan man jo kun gætte.

Det lyder lidt som om strømforsyningen i printeren er gået død.
En gammel elektronikmekaniker ville nok kunne puffe liv i den igen, men med mindre du sidder med sådan en ved hånden, bliver det med garanti for dyrt i forhold til en ny printer.

IP4000 serien er trods alt stadig aktuel - vi er vist oppe i 4600´eren i dag.
Avatar billede jk501 Nybegynder
27. maj 2009 - 17:15 #2
Umiddelbart tror jeg ikke at det er strømforsyningen der er problemet. Det er jo sådan, at når jeg har taget strømmen af printeren, sætter den i kontakten igen, og tænder maskinen, så tænder den faktisk lyset i on/off kontakten i måske ½-1 sek. før den slukker igen.

Så der kommer altså strøm rundt i maskinen, men et eller anden får den til at slå fra.

Problematikken med printeren er ikke prisen. Hvis jeg kunne, så købte jeg hellere en ny 4000, end en 4600 selv om prisen var den samme. Det har noget at gøre med at det er en faktastisk billig printer i drift, da det er nemt at skifte kopi farver i den. Det er straks noget mere besværligt i en 4600
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. maj 2009 - 09:38 #3
Jeg tror stadig det er strømforsyningen. Det at den lige pipper med et blink, men så dør igen, er jo netop fordi strømforsyningen ikke kan levere nok strøm. Den dør i det øjeblik den skal til at køre selvtest på mekanikken...

Men alternativt skal du så ud på brugtmarkedet...
Avatar billede jk501 Nybegynder
04. august 2009 - 13:02 #4
Lukkes