Avatar billede rynke10 Novice
22. maj 2009 - 14:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forskelligt hoved ved include

Jeg har en side som fungerer fint, men jeg vil optimere lidt på min placering i google.
Jeg har en overordnet opbygning og sætter faktisk bare tekst ind fra en txt fil med include. Nu brokker google sig over at alle mine title er ens og det har de jo ret i :(
What to do?

Eksempel :

HEAD
BODY
navigationsmenu

switch ($id) {
  case 1:
    include ("forside.txt");
    break;
o.s.v.
Avatar billede henninghabor Nybegynder
22. maj 2009 - 16:10 #1
Jeg er ikke klar over om din html kode ligger i en anden fil, men jeg kunne forestille mig at du kunne bruge din switch eller en if sætning til at sætte html title:

<?php
echo "<html>\n";
echo "<title>";

if ($id == 1) {
echo "Forside";
}

echo "</title>\n";
echo "</head>\n";
Avatar billede paaskehare Nybegynder
22. maj 2009 - 17:37 #2
Sørg for at lave switch'en FØR selve html koden så, og så er det ikke meget sværere end at sætte en variabel:

$id = 0 + $_GET["id"];

switch ($id) {
  case 1:
    $include = "forside.txt";
    $title = "Forside";
    break;

HEAD
<title>Main Title : $title</title>
BODY
navigationsmenu

require_once("$include");

o.s.v.

Jeg har vænnet mig til at bruge require_once i stedet for include da require_once kun henter siden én gang, uanset hvor mange gange den bliver kaldt, så undgår du fuckups :)
Avatar billede rynke10 Novice
23. maj 2009 - 14:13 #3
Påskehare-> det var egentlig smart, så kan jeg lave hele min switch og først sætte indholdet ind hvor jeg har lyst til.
Havde overvejet at lave 2 switch, men det ville jo ikke gøre tingene mere overskueligt.