Avatar billede nikolan Nybegynder
25. maj 2009 - 11:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan man tænde for en Lenovo laptop uden at åbne den?

Jeg kan huske man engang (fra bios'en) kunne vælge at tænde en stationær computer ved dobbeltklik på musen eller lignende tastekombination fra tastaturet. Kan det også lade sig gøre på en Lenovo R500 laptop?

Der er sat mus, tastatur og skærm til, men uden dockingstation.
Avatar billede j3ppah Novice
25. maj 2009 - 11:18 #1
Du kan bare sætte den til at vågne når musen bevæger sig... kræver dog det kun er dvale eller standby den er i.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
25. maj 2009 - 11:43 #2
Jeg er ikke klar over om man i Lenovo laptops kan få BIOS/bundkort til at lytte efter om der bliver trykket på Space-knappen, ligesom mange andre bundkort kan. Ellers skal du (som j3ppah skriver) prøve at lade computeren gå i dvale.

Hvor gammel er laptoppen? Lenovo skiftede deres docking stationer ud på et tidspunkt, og så vidt jeg husker er de gamle modeller ikke ret dyre længere. De nye modeller koster vist 1500+ kr.

Hvis du tit bruger den bærbare med skærm, mus og tastatur sat til, synes jeg det er en klar fordel med en docking station (jeg har selv Lenovo laptop med dock).
Avatar billede nikolan Nybegynder
27. maj 2009 - 13:44 #3
#1. Den løsning er god nok. Men lidt irriterende da man bare skal støde ind i skrivebordet så tænder computeren.

#2. Laptoppen er helt ny - og det er selvfølgelig klart at en docking station er den bedste løsning. Men ville gerne vide om det kunne lade sig gøre at tænde den på andre måder end powerknappen.
Avatar billede nikolan Nybegynder
03. januar 2010 - 20:30 #4
Lukker
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2010 - 21:00 #5
Lad musen sove på ryggen, så vækkes den ikke af fumlegængeri.

NB:
- snød du ikke j3ppah for de 30 skejser ?
Avatar billede nikolan Nybegynder
23. juli 2010 - 13:29 #6
Det tror jeg da ikke. Jeg søgte jo efter en løsning hvor kan kan tænde den fra almindelig lukning, ikke fra dvale.