Avatar billede kdlarsen Nybegynder
25. maj 2009 - 22:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ny server - problemer??

Hej,
Vi har indtil videre haft en SBServer 2003 der selvfølgelig blev brugt som fil, printer exchangeserver osv.
Den er nu ved at være for "lille" til at klare alle opgave og vi har derofr købt en Server 2003 R2.

Jeg startede så småt på den nye server i dag og allerede da jeg prøvede at gøre den til DC kom den med første fejl!
Jeg skulle et lille tool på den gl. server for at opdatere AD!

Er der nogen her der har erfaringer med at have en server 2003 R2 som primær DC (fil, printserver) og så en SBServer 2003 der kun skal fungere exchange server???

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på??

mvh
Kdlarsen
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
29. juni 2009 - 14:42 #1
puha jeg mener at der er en del begrænsninger når du bruger sbs. bl.a. at den ene af dem er at din sbs server skal være DC.

fandt lige hurtigt det her på nettet. ved ikke om du kan bruge det til noget

What is Windows Server 2003 for Small Business Server?

A. Windows Server 2003 for Small Business Server is designed for partners
who want to deliver a server solution based on Windows Server 2003 as
part of their product offering. It provides the same version of Windows
Server 2003 that is used by Windows Small Business Server 2003, but it
has none of the added features included in the standard edition or
premium edition of Windows Small Business Server 2003.

Windows Server 2003 for Small Business Server has the following
restrictions:

• Only one computer in a domain can be running Windows Server 2003 for
Small Business Server.

• Windows Server 2003 for Small Business Server must be the root of the
Active Directory® forest.

• Windows Server 2003 for Small Business Server cannot trust any other
domains.

• A Windows Server 2003 for Small Business Server domain cannot have any
child domains.

• Each additional server must have a Windows Server 2003 for Small
Business Server client access license (CAL). You can use CALs for each
user or for each device.

and here is another point that you may want to consider from the same
page:

Q. Is it possible to install the server applications included with
Windows Small Business Server 2003 on a different computer running
Windows Server? For example, I want to run SQL Server on the computer
running Windows Small Business Server 2003, but I want to run Exchange
Server 2003 on a different computer.

A. No. The server applications that come with the product must be
installed on the same physical machine, if they are installed at all. The
only exception is that FrontPage 2003, which is included with the premium
edition, may be installed on a single client computer in the Windows
Small Business Server 2003 network.
Avatar billede kdlarsen Nybegynder
18. august 2010 - 14:14 #2
værsegod