Avatar billede krestensb Nybegynder
29. maj 2009 - 11:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til trådløst internet

Hej eksperter,

Jeg bor i et hus hvor vi i fællesskab har besluttet at det er farligt at have trådløst internet. (Forbud står ved magt og alle tænkelige argumenter er prøvet.).

Nu er jeg så ved at blive grundig træt af kabler. to computere, en netværksprinter, og en upnp-player og et nas kræver en del ledninger.

Spørgsmålet er så om der findes andre trådløse løsninger? Jeg tænker i bluetooth eller noget infrarødt? Jeg har ikke forstand på det. Håber meget på hjælp.

Mvh Kresten
29. maj 2009 - 12:54 #1
...farligt at have trådløst internet... *S* er det pga. 'radio' strålerne der tænkes på her ?
Avatar billede draco999 Nybegynder
29. maj 2009 - 15:33 #2
Farlig? hvordan farligt?
For at den falder ned og rammer en over tærene? HAHA..
Sorry men det var sgu det underligste jeg har hørt længe.

Microovn
Wireless
Fjernsyn
osv osv osv

De alle sender på frekvenser, hvis man bandlyser trådløs pga"Radio stråler" Jamen så Farvel til Fjernsyn og Paridise Hotel, samt optøgning af madvare i i Microovnen for det er sgu akrurart det samme :-D

Du kan i prensippet odt brugte Bluetooth, med det kræver jo alle dine enheder har bluetooth i sig.
Avatar billede krestensb Nybegynder
29. maj 2009 - 23:19 #3
Hej,

Jeg forstår jeres undren, men der er gjort alt for at ændre den opfattelse og den står ikke til at ændre. Rationelle argumenter er ikke gangbare, så spar jeres krudt.

Hvordan får man internet via bluetooth? Min computer har en bluetooth enhed. Hvad skal jeg sætte mellem min router og min computer?
29. maj 2009 - 23:33 #4
Ti hi - du kunne jo forklare at "bluetooth" har meget højere frekvenser end alm. trådlås og vil påvirke tænderne i det lange løb; deraf navnet *GH* ?
Avatar billede justrace Novice
30. maj 2009 - 01:21 #5
Hmm, tjahh, øhh....

Alle, jeg mener ALLE andre muligheder end kabler er jo trdløst.

??? Eller har jeg helt misforstået det, sådan at forstå der findes et eller andet uspecificerbart midtimellem??
Avatar billede krestensb Nybegynder
31. maj 2009 - 21:07 #6
Bluetooth er ikke trådløst i vores hus, selv om det lyder sært. Jeg har fået forbud i mod at oprette et traditionelt wifi-netværk. Alt andet end det er tilladt.

Findes der sådanne løsninger?
Avatar billede justrace Novice
31. maj 2009 - 21:30 #7
Så er problemet let løst. Køb et sæt af de der til at sætte i stikkontakterne. HomePlug, hedder de.
Avatar billede justrace Novice
31. maj 2009 - 21:32 #8
Det er ikke engang trådløst, men kabelnetværk, der bruger dine elkabler i væggene, og da der alligevel skal strøm til det tilsluttede udstyr, er der jo også et "netværksstik". :)
Avatar billede krestensb Nybegynder
03. juni 2009 - 12:58 #9
så slipper vi jo ikke af med kablerne. Der skal jo stadig gå et kabel fra min homeplug til min labtop

Det kan godt være det er en umilig opgave, jeg har sat jer på.

Mvh Kresten
Avatar billede justrace Novice
03. juni 2009 - 13:17 #10
... og den skal også have 220V, så du kan jo klistre kablerne sammen hen til den bærbare.
Avatar billede krestensb Nybegynder
04. juni 2009 - 11:16 #11
Jeg prøver, tak for hjælpen.
Mvh Kresten
Avatar billede justrace Novice
04. juni 2009 - 14:09 #12
Selv tak.