Avatar billede mr-kill Nybegynder
02. juni 2009 - 13:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

p2p, men med server til at starte forbindelsen?

Jeg har 2 C# programmer der skal kunne "snakke" snammen uden for LAN.

Det gør de via. p2p og det virker fint, men der skal portforwardes da man ellers ikke kan oprette forbindelse igennem routeren.

Hvis jeg nu gerne vil undgå at portforwarde, tænkte jeg at man kunne købe et webhotel og så lave en slags server der kun lige er med til at starte forbindelsen op.

Nogen idéer til hvordan det kan gøres?

Det skal være i C# så meget som muligt og der skal ligge så lidt som muligt på serveren.
Avatar billede sirius Nybegynder
02. juni 2009 - 13:43 #1
Du kan ikke undgå at portforwarde hvis begge peers er bag en router/firewall. Hvis du laver en løsning hvor du bruger et webhotel eller lign til at starte forbindelsen vil al trafikken skulle gå gennem denne applikation og så ryger ideen med p2p.

Hvis det kun er den ene peer som er bag en router/firewall skal den anden bare være host :-)
Avatar billede mr-kill Nybegynder
02. juni 2009 - 14:21 #2
Hmm good point.

Måske kan det lade sig gøre at de begge forsøger at oprette forbindelse og hvis det lykkes for den ene så er han bare host.

Men hvis jeg nu vælger at lave det om så det ikke er p2p hvordan skulle jeg så lave det?

Kan det lade sig gøre at finde et webhotel hvor man kan bruge C#? eller kan man lave noget der kan bruges i php, ASP.NET eller perl?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
02. juni 2009 - 14:54 #3
Det er ikke et webhotel du leder efter, men en virtuel server (eller rigtig server) :-)

prøv f.eks. https://yourshelter.net/ de er ret billige, og virker :-)

Og p2p (direkte netværk) kræver at du åbner en TCP eller UDP connection ud til host, fra Clienten.
Byg det sådan at begge "clienter" kalder hinanden op, den der opretter forbindelsen er client, den der modtager den er host.
Er der ingen af dem der svarer, kan de prøve at møde på serveren.
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2009 - 15:33 #4
Hvis du kan forwarde til bare én af klienterne kan den ene, der har lukket forbindelse, jo lave en reverse connection til modparten..

Så A har åbent:

B forbinder til A, det kan han godt.. A kan ikke forbinde til B, så B opretter forbindelse til A og A begynder at sende til B.
Avatar billede ebusiness Nybegynder
02. juni 2009 - 15:45 #5
Er det her en art læreprojekt? For ellers burde du bare bruge private torrents.
Avatar billede mr-kill Nybegynder
03. juni 2009 - 08:30 #6
Ser ud som om det er en virtuel server jeg søger :)

mcb2001 >> Har du selv prøvet https://yourshelter.net/, siden du anbefaler det? Det vil ikke være noget problem at installere .NET og køre et C# program på samme måde som på min egen computer?

ebusiness >> Det er bare et læreprojekt og torrents virker ikke som den rigtige løsning
Avatar billede Syska Mester
03. juni 2009 - 11:32 #7
Nej, det er din egen maskine, så du kan fucke den lige så meget op som du vil ...

// ouT
Avatar billede mr-kill Nybegynder
04. juni 2009 - 16:50 #8
Ikke forstået?

Jeg vil jo ikke bruge min egen maskine som server da den ikke er online 24/7
Avatar billede Syska Mester
05. juni 2009 - 13:09 #9
Nej, men den Virtual PC du lejer/låner dig ind på er din egen ... dvs du kan fucke den som du vil ... og installere hvad du vil :-)

På den måde er det din egen.

Den er bare på samme fysiske maskine som andre også virtuelle maskiner. Dvs man deler maskinens CPU/Ram/disk resurser.

// ouT
Avatar billede mr-kill Nybegynder
09. juni 2009 - 21:12 #10
Har valgt at bruge https://yourshelter.net/

mcb2001 >> Læg et svar hvis du vil ha point :)
Avatar billede Dartemis Nybegynder
11. juni 2009 - 10:56 #11
kan man ikke bare få den til at køre over port 80 ??

har ingen forstand på det kommer bare med en ide hvis det kunne lade sig gøre :)
Avatar billede mr-kill Nybegynder
15. marts 2012 - 23:39 #12
lukker...