Avatar billede horus Nybegynder
03. juni 2009 - 10:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Cookies i iFrames

Hejsa Eksperter,

Sidder fast i et problem som jeg håber I kan hjælpe med.

Har et site, der i princippet er placert på 2 servere.

Når man logger ind så gemmes ens login oplysninger i cookies - så langt så godt.

Men da noget af indholdet vises i iFrames fordi det ligger på en anden server, så har vi problemer med at "få fat" i cookien med de oprindelige login oplysninger som er sat "udenfor" iframen.

Kan det lade sig gøre at "bevare" cookies således at de kan læses (og sættes) både udenfor og indeni en iframe?

Har kigget lidt på P3P headers, men kan ikke få det til at virke.

På forhånd tak
Avatar billede keysersoze Guru
03. juni 2009 - 10:26 #1
hvis data ligger på 2 servere - kører du så også med forskellige (sub)domæner?
Avatar billede horus Nybegynder
03. juni 2009 - 10:41 #2
jeps - i retning af:

www."domæne".dk
sub."domæne".dk
Avatar billede keysersoze Guru
03. juni 2009 - 14:40 #3
Avatar billede horus Nybegynder
03. juni 2009 - 15:24 #4
kanon - det lader jo til at virke.... har du nogen idé om hvorvidt det kan udvides således at session variabler også kan fungere på tværs af subdomainer? Måske man kan sætte .domain på selve "session cookien"?
Avatar billede keysersoze Guru
03. juni 2009 - 15:52 #5
sessions kan ikke deles.