Avatar billede jones279 Nybegynder
06. juni 2009 - 11:57 Der er 4 kommentarer

Hente data fra andet excel dokument

Hejsa,

Jeg skal konsolidere en masse data i et dokument/ark inde i et nyt excel dokument. Hvordan refererer jeg til en anden excelfil? Og kan jeg i så fald lave SUM.HVIS funktioner med betingelser i det?

Jeg skal lave en sum.hvis på BELØB kolonnen i en tabel, hvis AFLEVERING kolonnen = første.

/Jonas
Avatar billede hellstern Nybegynder
09. juni 2009 - 09:54 #1
Hej Jonas,
Hvis du vil referer til en celle i en anden Excel fil kan du gøre det med:

=[Mappe1]Ark1!$A$1

Hvor Mappe1 er den anden fil's navn.

Du kan godt bruge SUM.HVIS funktioner på de celler som du henter.

Hilsen
Tue Hellstern
www.F1-support.dk
Avatar billede Pantzer Praktikant
09. juni 2009 - 14:04 #2
Hey Jones

Hvis du skal samle data fra nogle tabeller med data i forkellige kolonner kan du bruge +SUMPRODUKT()

Jeg ved ikke om det er dette du søger, men her er da et lille eksempel, som du måske kan bruge.

Eks:
Mappe 1
Ark 1
Kolonne A    ; Kolonne B    ; Kolonne C
Titel (Region); Titel (skt.)  ; Titel (pris pr. stk.)
Øst          ; 4            ; 10
Øst          ; 3            ; 10
Vest          ; 8            ; 8
Vest          ; 12            ; 8
Syd          ; 6            ; 10
Syd          ; 3            ; 10
Nord          ; 7            ; 9
Nord          ; 11            ; 9

Herefter opretter du en ny mappe hvor du trækker data fra den første mappe ved at indsætte formlen:
+SUMPRODUKT(([Mappe1]Ark1!$A$2:$A$9=A2)*([Mappe1]Ark1!$B$2:$B$9)*([Mappe1]Ark1!$C$2:$C$9)):
Mappe 2
Kolonne A    ; Kolonne B    ; Kolonne C
(tom celle)  ; Indtægt på region
Øst          ; 70
Vest          ; 90
Syd          ; 160
Nord          ; 162

Håber du kan bruge dette.

Mvh. Jon
Avatar billede jones279 Nybegynder
11. juni 2009 - 17:01 #3
Hej med jer. Det var faktisk præcis det jeg søgte... Omend Pantzers er et godt eksempel er det faktisk Hellsterns svar der kom først og giver det jeg skal bruge :) Smid et svar.
Avatar billede Mathias- Nybegynder
28. december 2011 - 22:47 #4
husk at lukke