Avatar billede rangerbs Nybegynder
09. juni 2009 - 10:17 Der er 3 kommentarer

Hvordan laver jeg nemmest en Poster i A1 størrelse?

Hej eksperter..

Hvordan laver jeg nemmest en poster i størrelsen A1?

Havde tænkt mig at lave den i photoshop, men er det andre programmer som er væsenligt nemmere?

Hvad er størrelsen egentlig i pixels? og ville jeg kunne lave den småt for derefter at forstørre den nemt og hurtigt?

mvh Jeppe
Avatar billede chia80 Nybegynder
09. juni 2009 - 10:45 #1
Jeg synes fint, at du kan lave den i photoshop. Du skal lave den i actual size, for ellers risikerer du at billedet blir pixeleret.
Avatar billede j3ppah Novice
09. juni 2009 - 10:51 #2
Ja hvis du har photoshop, kan jeg heller ikke se nogen grund til at du ikke skulle lave det i det... (Du kan vælge A1 størrelse i photoshop)
Avatar billede audiotribe Nybegynder
08. september 2009 - 13:33 #3
Hej,

Det eneste rigtige er at lave den i InDesign, et trykkeri kan ikke bruge en psd eller jpeg fil til noget!

Så sæt den op i InDesign, og eksporter til pdf, så er du sikker!

En A1 måler 59,4 x 84,1 cm. som svarer til: 9933 x 7016 pixels i 300dpi

/ Thomas