Avatar billede tribalroots Nybegynder
09. juni 2009 - 12:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min disc figurerer ikke....HJÆLP! :-(

Mit 1tb sata drev figurer pludselig ikke længere i windows. Har desværre ingen backup af min data så jeg er virkelig på herrens mark her.

Disken har virket fint gennem de sidste par mdr. men pludselig var windows (vista) flere min om at starte. Da jeg tjekkede min stifinder var mit drev ikke at finde. Jeg tjekkede herefter ude i min BIOS, no luck either, kun de 3 andre disks.
Drevet snurrer fint som det plejer, men det er det samme prob. når jeg starter. Har endvidere forsøgt at smide den i et eksternt kabinet og koblet det til via USB, desværre med samme resultat. Havde det bare været alm. filer som spil og gas havde jeg blot købt en ny, men der er filer med affektionsværdi på, så jeg har virkelig brug for jeres hjælp.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 13:08 #1
Du skal have BIOS til at genkende disken.

Check datakablet ved at tage stikket ud af bundkortet, og sætte det i igen. Det samme gør du i den anden ende af datakablet.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 13:45 #2
Kan disken heller ikke ses i DISKHÅNDTERING ??
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. juni 2009 - 13:56 #3
Du skal have BIOS til at se disken, eller vil diskhåndtering heller ikke se den.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. juni 2009 - 14:52 #4
Hvis du har mulighed, så prøv den i USB kassen på en anden PC.
Den har måske bare mistet filtabellen? Det kan du - som allerede
foreslået - se i Diskhåndtering. Hvis der f.eks står "raw" eller
andet underlig, så er det muligvis det. Men hvis det er problemet,
kan det let løses. Men der skal selvfølgelig være et drevbogstav.
Er der ikke det, så giv den et. Højreklik med musen. Kan du ikke se
disken i Diskhåndtering, ja så må du som foreslået en tur i bios.
Bare ment som et uddybende sublement.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
10. juni 2009 - 00:40 #5
Der er ingen spor af den i Diskhåntering.

DragonKnight, jeg har forsøgt dit forslag, har endvidere prøvet med et andet kabel, desværre til intet held.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. juni 2009 - 02:37 #6
Hej..

Findes der ikke en funktion i din BIOS som hedder noget ligende
"Sata Boot Rom" ("Disable") ?

Hvis der gør så "Enabled" den og genstart din computer..

Hvis din computer(styrer system) nu kan finde din disk så gå ind i BIOS igen og "Disabled" den igen..
Avatar billede tribalroots Nybegynder
10. juni 2009 - 18:40 #7
Har ikke en sådan funktion i min BIOS, desværre! :-/
Avatar billede tribalroots Nybegynder
02. januar 2010 - 13:59 #8
Fik desværre aldrig drevet til at virke, så lukker her! :-/