Avatar billede lars_o_rasmussen Nybegynder
13. juni 2009 - 13:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Trådløs D-link router DI-514 smidder mig af.

Hej med jer.
Jeg har en trådløs D-link router DI-514 (til internet), som jeg dagligt mister forbindelsen til. Og når jeg er smidt af, så kan jeg ikke se routeren i min Oversigt over trådløse netwærkssteder, og jeg er nødt til at genstarte routeren før den er synlig igen. Ganske  uproblematisk, men ret irriterende. ADSL modemmet er Scientific Alantia EPR2320R2.

Routeren har jeg haft på et andet modem hvor jeg boede før, der fungerede det fint - dog var det ikke med den samme pc som nu.

Jeg har skiftet routeren til en anden af samme type - uden held.
Jeg har prøvet at opdatere min trådløsnetværks software på pc'en  - uden held

Kan det være andet end Routeren der er dårlig?  Jeg køber gerne en ny, men kun hvis problemet dermed forsvinder :-)
Samme routere giver også problemer med min firma-pc, når jeg har den hjemme. Dog kastes jeg her af ret hurtigt efter jeg logger på.

På forhånd tak for svar :-)
Avatar billede temacs Nybegynder
13. juni 2009 - 13:14 #1
Ja det er surt!Jeg havde samme problem og mit forsvandt, da jeg ændrede sikkeheds opsætningen(eller hvad det nu hedder) i routeren, så den nu kører WPA-PSK, jeg kan ikke huske hvad jeg skiftede fra, men jeg prøvede flere forskellige opsætninger.

Held og Lykke
Avatar billede lars_o_rasmussen Nybegynder
13. juni 2009 - 14:37 #2
Hej Temacs
Tak for tippet, men det ser ikke ud til at min Dlink kan køre WPA, selvom jeg har den nyeste firmware. Det ser ud til at den er lidt små-gammel :-)
Avatar billede lars_o_rasmussen Nybegynder
13. juni 2009 - 16:52 #3
Og dog!! :-D Det hedder bare "Network Autorization", så nu har jeg ændret det til WPA-PSK. Det skal lige tjekkes et par dage, og hvis det virker, så kvitterer jeg dit svar :-)
Du kan lige i mellemtiden lægge et "svar" ind, som jeg kan klikke på, når tid er :-)
Avatar billede lars_o_rasmussen Nybegynder
14. juni 2009 - 21:30 #4
Hej temacs! Det virker stadig som det skal, så hvis du vil have point, så skal du ligge lægge et svar herind :-)
Tak for tippet, ihvertfald :-)
Avatar billede temacs Nybegynder
22. juni 2009 - 10:49 #5
Super! Det er engang imellem noget mærkeligt noget det der computer-noget ;) Lad os bare blive enige om at tingene ikke altid virker som det skal.

God Sommer
Avatar billede stefmeister Nybegynder
15. juli 2009 - 11:09 #6
Jeg har samme problem med min DI-514, må lige se om denne løsning virker - forhåbentligt.

Umiddelbart lyder det som om, at det er et generelt problem med D-Link routere? Jeg har på min gamle internet forbindelse med en anden D-Link af samme model haft helt samme problem - dengang troede jeg blot at det var boligforeningens internet der var dårligt. Nu har jeg så skaffet mig min egen forbindelse fra TDC på 8 mbit, og samme problem opstår konstant. Man kan sagtens "surfe", men hvis man f.eks. sidder på messenger eller spiller poker, så bliver man konstant disconnected og connected igen..
Forhåbentlig virker ovenstående også hos mig :)
Avatar billede lars_o_rasmussen Nybegynder
15. juli 2009 - 11:17 #7
Min har ihvertfald virket uafbrudt siden!!
Avatar billede stefmeister Nybegynder
15. juli 2009 - 20:07 #8
Den står som standard til WPA-PSK / WPA2-PSK, hvis jeg ændrer den til kun WPA-PSK durer det trådløse slet ikke :/
Avatar billede lars_o_rasmussen Nybegynder
15. juli 2009 - 20:31 #9
Mit drillede også længe.. Prøv istedet at lade krypteringen stå som den plejer, og ændre istedet den kanal som routeren sender på.
Hvis der er mange netværk rundt omkring, så kan din router blive forvirret, da de ofte snakker på samme kanal. Vha. Network Stumbler www.netstumbler.com kan du tjekke hvilken af de ialt 13 kanaler der er ledige, eller ihvertfald se hvilken signal styrke de går ind med. Faktisk rettede jeg kanalnummeret i samme omgang som krypteringen, så det kan jo være det var det der virkede ;-)
Avatar billede stefmeister Nybegynder
15. juli 2009 - 20:44 #10
Ok det vil jeg prøve :D