Avatar billede per_f Novice
13. juni 2009 - 14:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

d-link og mac problemer

jeg har en D-Link, DI-524, wireless router.
når jeg bruger kabel fra router til min mac, går det fint. men når jeg vil bruge det trådløse netværk virker det ikke.
det skal siges at min iPhone og konens PC sagtens kan bruge det trådløse netværk.

er det i min router eller er det i min mac, der er noget galt?

Per
Avatar billede showsource Seniormester
13. juni 2009 - 17:18 #1
"min iPhone og konens PC"
hvad gør du på din mac for at finde netværk ?
Avatar billede showsource Seniormester
13. juni 2009 - 17:18 #2
Altså, det er næppe din iphone og konens comp der er fejl på ! :O)
Avatar billede per_f Novice
13. juni 2009 - 17:44 #3
hmmm...det viser sig at min iPhone også hopper af. Apple har jo skrevet om problemer med D-Link:

"A number of posters have reported difficulties connecting to their D-Link DIR-625 wireless routers after updating to Mac OS X 10.5.2.

Most of these same posters have reported that disabling 802.11n mode and using the router in 802.11b/g only mode restores connectivity.

This may be an incompatibility between D-Link's implementation of the 802.11n draft standard and Apple's implementation of a later version of the draft standard."
men der er ingen steder i routeren, hvor jeg kan vælge mellem 802.11n og 802.11b/g...ikke hvad jeg kan se...

jeg gør ikke noget for at finde netværket, jeg klikker på navnet ud fra den liste af netværk den ka se...

Per
Avatar billede showsource Seniormester
13. juni 2009 - 17:52 #4
Jeg kender desværre ikke den router !
Men jeg vil hellere hedde "mac" end "d-link" :O)
( Ud fra din kommentar ! )
Avatar billede per_f Novice
14. juni 2009 - 09:23 #5
hmm..ok..nederen...
men smid et svar så du kan få dine point...

Per
Avatar billede showsource Seniormester
14. juni 2009 - 15:39 #6
Jeg har ikke løst dit problem, så du får ikke noget svar !
Og det kan jo ikke passe at du ikke kan bruge det trådløse .....
Avatar billede per_f Novice
14. juni 2009 - 17:35 #7
næææ, men hvis man bruger sin lørdag på at kommenterer indlæg på eksperten, så skal man da ha point lige meget hvad? :-)
Avatar billede showsource Seniormester
14. juni 2009 - 18:57 #8
Vi er her jo for at hjælpe hinanden !
Og jeg er ikke meget for at svare, da jeg ikke kom med en løsning.
Men ...