Avatar billede larsny Nybegynder
15. juni 2009 - 17:08 Der er 12 kommentarer

php og asp.net i IIS

Jeg sidder på en windows 2003 server med iis hvor der bliver kørt nogle php sider.

Problemet er nu at jeg godt kunne tænke mig også at køre nogle asp.net filer.

php filerne kører den fint, men når jeg taster adressen på en aspx fil så siger den:
The page cannot be found

Er der nogen der har nogle ideer til hvad der går galt, eller hvordan jeg finder ud af hvad der går galt?

På forhånd tak
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
15. juni 2009 - 17:17 #1
har du tilladt aspx i iis manageren?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2009 - 17:17 #2
Har du installeret .NET ?

Har du koert:
  aspnet_regiis -i
?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2009 - 17:23 #3
(Win 2003 kommer med .NET 1.1 installeret, saa du har nok .NET)
Avatar billede larsny Nybegynder
16. juni 2009 - 23:03 #4
Jeg tror nok der er tilladt aspx filer... de står i hvert fald på listen over filer den skal kunne se.

jeg kan ikke køre aspnet_regiis -i den siger der ikke er noget der hedder aspnet_regiis?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2009 - 08:34 #5
aspnet_regiis kommer med .NET !

Du skal muligvis ned i det rigtige dir for at finde den.
Avatar billede larsny Nybegynder
17. juni 2009 - 09:38 #6
ahh ja fandt den i framework/v2.(osv)-mappen og jeg har lige kørt den, men det gjorde desværre ingen forskel.

Jeg får stadig fejlen:
HTTP Error 404 - File or directory not found.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2009 - 22:08 #7
Virker en .asp i samme mappe?
Avatar billede larsny Nybegynder
19. juni 2009 - 17:43 #8
nej alm asp filer giver samme fejl.
Det er som om det er slået fra et sted?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2009 - 19:05 #9
Hvilket dir bruger du?
Avatar billede larsny Nybegynder
21. juni 2009 - 21:08 #10
hvad mener du?

Det er et dir valgt i inetpub mappen?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2009 - 22:53 #11
Kan du være lidt mere specifik?
Avatar billede larsny Nybegynder
03. juli 2009 - 11:17 #12
Hey,

Undskyld det sene svar, men jeg fandt løsningen og vil lige skrive den her i tilfælde af at andre skulle støde på det samme.

I din IIS kan man vælge hvilke Web Service Extensions der skal være lovlige at bruge på serveren.

Start IIS: Run -> inetmgr
I menuen til venstre: vælg IIS -> Serveren -> Web Service Extensions

Vælg nu hvilke extensions der skal være tilladt

Tak for hjælpen :-)