Avatar billede e30_fk Nybegynder
20. juni 2009 - 12:30 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Popup script til både tekst og billeder

Jeg har brug for et script som fungerer som på:
http://www.supersaver.dk/ - før musen ind over det blå felt med 10% rabet.

Da det både skal kunne virke over tekst og billeder ved jeg ikke om der skal et script til hver eller om det kan være i samme script.

Jeg har søgt på flere muligheder men syntes ikke rigtig at have fundet det rigtige svar - måske har jeg stillet spørgsmålet forkert - så hvis det er lavet vil jeg sætte stor pris på en link til svaret.

Da det er af stor vigtigfr mig sætter jeg 200 point ind på det.

/MFJ
Avatar billede ne-no Nybegynder
20. juni 2009 - 12:41 #1
Avatar billede martinbk Nybegynder
20. juni 2009 - 12:56 #2
Avatar billede ebusiness Nybegynder
20. juni 2009 - 13:29 #3
Som ovenfor påpeget, Java og JavaScript er to helt forskellige sprog. Du skal bruge en løsning i JavaScript.

Her er to divs placeret indeni hinanden, med inline JavaScript som viser og skjuler den inderste:

<div style="width:200px;height:200px;background-color:red;position:relative;" onmouseover="document.getElementById('skjult').style.display=''" onmouseout="document.getElementById('skjult').style.display='none'">
<div id="skjult" style="width:100px;height:150px;background-color:green;position:absolute;top:25px;left:75px;display:none;">
</div>
Avatar billede e30_fk Nybegynder
20. juni 2009 - 13:57 #4
Til Martinbk
Det er da muligt,at du har ret, men så ved jeg iukke hvaD  <script language="javascript" type="text/javascript"> står for!
Avatar billede martinbk Nybegynder
20. juni 2009 - 14:08 #5
suk prøv nu og læs hvad folk skriver til dig

Java og javaSCRIPT er I K K E det samme

jeg linker en artikel til dig der forklarer forskellen rimelig omhyggeligt, herefter giver jeg dig et link til den rette kategori på eksperten hvor alle vores javascript hajer huserer, der er nok størrere sansynlighed for at få kvalificeret hjælp hvis man stiller spørgsmålet i den rigtige kategori
Avatar billede e30_fk Nybegynder
20. juni 2009 - 14:14 #6
Ok, det ser ud til at det er noget af det rigtigt, men hvor indsætter jeg selve tekst/images?
Avatar billede e30_fk Nybegynder
20. juni 2009 - 15:09 #7
martinbk
Jeg beklager at jeg ikke har tid til at læse en hel masse som jeg alligevel ikke forstår en pløk af - jeg har et projekt som skal være færdig og køre på TV i fra næste uge og jeg har brugt masser af tid på at søge på alverdens sider uden at finde hvad jeg søgte og derfor gik jeg til sidst her for at få hjælp så  i stedetfor at bruge din kostbare tid på forklaringen om hvad Java er og ikke er, ville det være mere relevant om du hjalp mig med at løse problemet som sikkert er en bagatel for dig, men et stort problem for mig...
Jeg vil ikke bruge mere tid på irrelevante indlæg - det har jeg simpelt hen ikke tid til - accepter det eller lad være, men sådant er det!
Avatar billede ebusiness Nybegynder
20. juni 2009 - 15:57 #8
e30, martinbk har tilsyneladende ikke forsøgt at svare på dit spørgsmål, og han har heller ikke markeret sine indlæg som svar.

Hvis #6 er et spørgsmål til mit svar, så lad mig uddybe:

<div style="width:200px;height:200px;background-color:red;position:relative;" onmouseover="document.getElementById('skjult').style.display=''" onmouseout="document.getElementById('skjult').style.display='none'">
Her skal indholdet af hovedelementet være.
<div id="skjult" style="width:100px;height:150px;background-color:green;position:absolute;top:25px;left:75px;display:none;">
Her skal indholdet af inderelementet være.
</div>

Og jeg må hellere lige understrege at jeg i den her kode bruger et id, der må ikke være flere elementer på en side med samme id, så hvis du skal bruge koden flere gange på samme side så skal du bruge forskellige id hver gang.

Grunden til at vi snakker om forskellen mellem Java og JavaScript er primært at du kan spilde rigtigt meget tid på at læse om det forkerte sprog hvis ikke du ved at det er to forskellige sprog. Hvis du har googlet efter Java, så er det klart at du ikke har fundet en løsning.
Avatar billede e30_fk Nybegynder
20. juni 2009 - 16:48 #9
ebusiness - ja det var jo et svar man kunne forstå og det skal du have tak for. Blot en lille detalje - jeg ville godt have en tynd ramme omkring den ene (popup siden) og har også forsøgt med border:1px;, men det hjalp ikke, måske fordi der ikke er angivet farve på rammen? hvad skriver jeg?

Mht. mit måske lidt kradse svar til martinbk, så er det nu engang sådant at vi som spørger har et problem som vi ikke selv er i stand til at løse og derfor går vi til jer som er eksperterne får at få råd og vejledning.
Det kan da godt være at jeg er gået i den forkerte kategori og at der er 2 typer Java som jeg ikke har noget forstand på - hvilket mit oprindelige spørgsmål også tilkendegav, men derfor behøver man vel ikke at bruge tid på at skrive henvisninger og efterfølgende i en lidt hånlig/opgivende tone kommentere at jeg åbenbart er lidt "tungnem" siden jeg ikke forstår det!
Desværre har jeg været udsat for det nogle gange herinde - mit sidste spørgsmål stoppede jeg simpelt hen pga. uforskammet svar fra starten...
Nå, men nok om det - jeg er ihvertfald meget tilfreds med dit svar og overfører pointene med det samme.Mvh E_30
Avatar billede martinbk Nybegynder
20. juni 2009 - 17:13 #10
så fordi du ikke gider sætte dig ind i tingene så skal jeg sidde og bruge tid på at læse et spørgsmål der ligger i Java kategorien?

En kategori jeg overvåger og hjælper folk i, dit spørgsmål drejer sig så overhovedet ikke om Java, derfor min første kommentar som endda henviser dig til rette sted at spørge.

måske næste gang du skulle overveje hvorfor du får et svar som du gør i 2. omgang
Avatar billede ebusiness Nybegynder
20. juni 2009 - 17:26 #11
border:1px solid black;

Til tider vil du opleve kommentarer som ikke er svar på dine spørgsmål, men som alligevel kan være ganske brugbare. Jeg er sikker på at martinbk kun havde intentioner om at hjælpe, og han har også en pointe i at du har markant dårligere chancer for at få et brugbart svar når spørgsmålet er stillet i den forkerte kategori, det er heldigt at jeg læste det, for jeg kan normalt ikke svare på spørgsmål om Java.

Ingen skade sket, du er langt fra den første som har lavet den fejl, bare husk det til næste gang, det er lettere for os alle sammen når spørgsmålet er placeret i den relevante kategori.
Avatar billede e30_fk Nybegynder
20. juni 2009 - 17:57 #12
Perfect .
Ok, jeg var måske også lidt følsom i situationen - jeg havde i ca.  3 timer selv forsøgt at finde en løsning og til sidst er irritationsgrænsen jo temmelig lav.
Hvordan får jeg popupwinduet til at blive vist ovenover cursoren??
Avatar billede ebusiness Nybegynder
20. juni 2009 - 18:14 #13
"Hvordan får jeg popupwinduet til at blive vist ovenover cursoren??"

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet.

Mener du som et tooltip der følger musen? For så er det lidt anderledes kode vi skal have fat i, mere ala det ne-no linker til.
Avatar billede e30_fk Nybegynder
20. juni 2009 - 19:36 #14
Er det iorden, at jeg sender hvad det skal bruges til via din email på din blog?
Avatar billede ebusiness Nybegynder
20. juni 2009 - 20:26 #15
Helt i orden.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2009 - 01:46 #16
e30_fk>

Hvis du vil have hjælp til et specifikt problem hurtigt på dine præmisser (uden af dig uønskede kommentarer etc.), så kan jeg varmt anbefale dig at betale en konsulent en 1000-2000 kroner i timen for at få det ordnet.

Eksperten er ikke et gratis konsulent firma.

Her får du gode råd som gerne skulle gøre dig klogere.

Relevant link:
  http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-2

Forskellen på Java og JavaScript er fundamental. Hvis ikke du får fat i den forskel, så bliver du aldrig god til nogen af delene.

Relevant er også:
  http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-2
Avatar billede knudwilli Praktikant
23. februar 2020 - 15:37 #17
Enig med martin i denne her debat.

Mvh knud
https://dinrejse.dk/